جدال بر سر ستاره نقل و انتقالات تابستانی

متیس دی لیخت به ستاره نقل و انتقالات این فصل تبدیل شده و چندین باشگاه بزرگ اروپایی به دنبال جذب این هافبک جوان هلندی هستند.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه این مدافع جوان هلندی با نمایش های فوق العاده خود در این فصل لیگ قهرمانان با آژاکس و نشان دادن شخصیت رهبری تاثیر گذارش، به یک گزینه جذاب برای پنج غول اروپایی برای تقویت خط دفاعی تیم های خود برای فصل بعد شده است. این ۵ تیم عبارتند از یوونتوس، پاری سن ژرمن، منچستر یونایتد، لیورپول و بارسلونا.

هر پنج باشگاه به دلایل خاص خود حضور دی لیخت را به یکی از اولویت های اصلی خود در بازار تابستانی تبدیل کرده اند و هر یک به دنبال پیشی گرفتن از دیگری در این رقابت تناتنگ هستند.

در این میان مینو رایولا درصدد است تا ببیند که کدام باشگاه حاضر است که برای خرید دی لیخت بیش از دیگران هزینه کند. این ایجنت سرشناس، به دنبال این است که تا بهترین گزینه از لحاظ مالی را پیدا کند و دی لیخت را به این باشگاه بفرستد. به هر حال، هنوز هیچ چیز نهایی نشده و فعلا دی لیخت به یکی از جذاب ترین و در عین حال، مبهم ترین سوژه های نقل و انتقالاتی تبدیل شده است. در این میان اما چند باشگاه شانس بیشتری برای جذب دی لیخت دارند.

منچستریونایتد احتمالا به زودی از تلاش برای خرید این مدافع جوان منصرف خواهد شد چرا که فصل آینده در لیگ قهرمانان حضور نخواهد داشت و این مسئله در تصمیم گیری دی لیخت برای فصل بعد نقشی کلیدی دارد. البته رایولا در این زمینه مشکلی ندارد و پیش از این هم ستاره هایی مانند پل پوگبا و لوکاکو را به منچستریونایتد منتقل کرده اما خود دی لیخت روی حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد تاکید دارد. به این ترتیب، شانس های یونایتد در بین این ۵ باشگاه کمتر از بقیه است. همچنین یوونتوس هم شانس زیادی برای جذب دی لیخت ندارد چرا که علاوه بر مباحث مالی، بحث سبک بازی این باشگاه هم مورد نظر دی لیخت است.

در این میان، سه باشگاه پاری سن ژرمن، بارسلونا و لیورپول اصلی ترین رقبا برای جذب دی لیخت به شمار می روند. تا پیش از این بارسلونا اصلی ترین گزینه دی لیخت به شمار می رفت و حتی صحبت هایی از توافق طرفین برای این انتقال هم مطرح شده بود اما حالا شانس بارسلونا حتی از لیورپول و پاری سن ژرمن هم کمتر است. دلیل این امر هم به حضور مینو رایولا به عنوان ایجنت دی لیخت برمی گردد. از یک طرف این ایجنت رابطه خوبی با باشگاه بارسلونا ندارد و از طرف دیگر رایولا معتقد است که بارسایی ها به اندازه کافی برای جذب دی لیخت تلاش نکرده اند و حاضر نشده اند که درخواست های مالی این بازیکن جوان را برآورده سازند.

در این میان، البته امیدواری بارسلونا به این نکته است که دی لیخت هم مانند دی یونگ، رویای حضور در نوکمپ را می پروراند و شاید همین مسئله در نهایت این بازیکن جوان را مجاب کند که برخلاف نظر ایجنتش راهی بارسلونا شود. البته دی لیخت فعلا سکوت اختیار کرده و به رایولا این اجازه را داده که یک جنگ تمام عیار راه بیاندازد و بیشترین پیشنهاد مالی را پیدا کند. پیشنهاد مالی که شاید پاری سن ژرمن برای ارائه آن بیشتر از بقیه باشگاه ها آمادگی داشته باشد. البته لیورپول هم بعد از موفقیت های اخیرش به یک گزینه جذاب برای دی لیخت تبدیل شده است.

با این وجود، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و معلوم نیست که ستاره پنجره نقل و انتقالاتی این فصل در نهایت پیراهن کدام تیم را برای فصل آتی بر تن خواهد کرد.