زبردست: همه آسیا را برای برگزاری دیدار دوستانه گشتیم!/به 2 کشور اروپایی درخواست داده‌ایم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مسابقات والیبال بانوان قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی روزهای 17 تا 25 آگوست برگزار خواهد شد که تیم‌ ملی ایران با تیم‌های میزبان و سنگاپور در یک گروه قرار گرفته است.

16 تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که 8 تیم برتر راهی تورنمنت کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو خواهند شد.

کادر فنی تیم ملی والیبال بانوان ایران در تلاش بود تا اردویی را در ژاپن یا تایلند داشته باشد، اما شرایط مهیا نشد و اعزام به ژاپن نیز لغو شد. فدراسیون والیبال با چند کشور دیگر از جمله تایلند، چین و قزاقستان وارد مذاکره شد اما هیچ کدام نتوانستند تیمی را برای برگزاری دیدار دوستانه در اختیار ایران قرار دهند.

متین زبردست سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون والیبال درباره برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی خارجی، اظهار داشت: ژاپن درگیر لیگ خودش است و پاسخی به ما نداد. ما به یکی دو کشور دیگر از اروپا درخواست داده‌ایم و تا هفته آینده نتیجه را اعلام خواهیم کرد. تمام آسیا را گشتیم اما همه درگیر مسابقات خودشان هستند.

وی درباره اینکه سطح بازی تیم‌های اروپایی برای حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا کمکی به ملی‌پوشان می‌کند یا خیر، عنوان کرد: چاره‌ای نداریم. البته دنیا به سمتی می‌رود که سطح همه بازی‌ها یک شکل شده است. 

زبردست درباره برگزاری لیگ برتر هم گفت: چند تیم اعلام آمادگی کرده‌اند. دانشگاه آزاد تهران و کرمان تمایل حضور در لیگ را دارند حالا نمی‌دانم قرار است با هم یکی شوند یا تیم جدا داشته باشند. قرار است هفته آینده نشست هیات مدیره سایپا هم برگزار شود. بعد از این جلسه درباره حضور بانوان با ما صحبت خواهند کرد.