شاه منصوری: محرومیت بیرانوند به خاطر تشویش اذهان عمومی است

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: پرونده بیرانوند در مورد نشر اکاذیب هنوز رسیدگی نشده و در محاکم دادگستری این موضوع رسیدگی می‌شود.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ رضا شاه منصوری کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گویی درباره اینکه علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال فقط یک جلسه محروم شده و اگر عذرخواهی این محرومیت تا پایان فصل تعلیق می‌شود، اظهار کرد: در واقع بیرانوند ۲ تنبیه انضباطی دارد. یکی بحث ۲ میلیارد تومان جریمه هست. البته این جریمه هم طبق دستورالعمل ناظر بر مسابقات و مصاحبه ها که اعلام کردند صادر شد. همچنین  یک جلسه محرومیت که تعلیق نشده است و این تعلیق منوط به عذرخواهی بیرانوند است. اگر ایشان عذرخواهی کند یک سال محرومیتش تعلیق می‌شود و اگر عذرخواهی نکند باید محرومیتش اجرا شود.

او افزود: به نظرم رای خوبی است. این پرونده  از این لحاظ که نشر اکاذیب صورت گرفته رسیدگی نشده است بلکه صلاحیت این موضوع برعهده محاکم دادگستری است. اظهارات بیرانوند باعث تشویش اذهان عمومی شده  و از این بابت که افکار فوتبالی‌ها را مکدر کرده است قابلیت پیگیری دارد و به درستی کمیته انضباطی این پرونده را پیگیری کرده است.

شاه منصوری درباره اینکه بیرانوند درباره پرداخت رشوه به اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت کرده و حکم این اظهارات چه چیزی است، گفت: به هر جهت مسئولیت ذاتی آرایی که از سوی کمیته  انضباطی صادر می‌شد ایجاد نظم و نظامی  در فوتبال است و ما نمی‌توانیم فقط از قوه قاهره خود استفاده کنیم و فقط بگوییم که شما این حرف را زدید و محرومیت ۶ الی ۱۰ جلسه‌ای برای شما صادر کنیم. باید این رای هم اثر تادیبی و هم اثر  تنبیه‌ای داشته باشد که فکر می‌کنم غرامت ۲ میلیاردی و محرومیت یک جلسه‌ای با توجه به اینکه منوط به عذرخواهی کردن بیرانوند است تا این محرومیت تعلیق شود رای مناسب و خوبی است که کمیته انضباطی فوتبال صادر کرد.

کارشناس حقوقی فوتبال  درباره اینکه بعضی از وکلای حقوقی گفتند که اگر پرداخت رشوه از سوی بیرانوند ثابت شد محرومیت ۴ ماه تعلیقی اش به اجرا در می‌آید، گفت: در مورد ۲ پرونده، از ۲ مرجع رسیدگی کننده مختلف و ۲ مجازات مختلف صحبت می‌کنیم. رای یکی از پرونده‌ها را کمیته انضباطی و رای فسخ قرارداد یک طرفه را کمیته تعیین وضعیت صادر کرده است. دوم اینکه موضوع محرومیت یک جلسه‌ای و جریمه ۲ میلیاردی از  باب یک تنبیه انضباطی است و به موجب دستور العمل ناظر بر مصاحبه‌ها این محکومیت صادر شده است. اما آن تنبیه که براساس فسخ قرارداد بوده است مجازات ورزشی ناشی از فسخ  غیر موجه قرارداد بوده است بنابراین نمی‌توانیم این پرونده را دستمایه آن دیگری قرار بدهیم و بگوییم که رای  ۴ ماه تعلیقی محرومیتش از درجه اعتبار ساقط شده است و ۴ ماه را باید بیرانوند محروم شود و این از لحاظ حقوقی مبنای صحیح و درستی ندارد.

شاه منصوری درباره اینکه درویش به خاطر مصاحبه  انتقادی بعد از رای ۴ ماه محرومیت تعلیقی بیرانوند به مدت ۳ ماه از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شده است، گفت: من اطلاعی از پرونده درویش ندارم و  در این باره صحبتی نمی‌کنم.

او درباره اینکه اجازه اعتراض به رای صادر شده را دارند، گفت: بحث جریمه ۲ میلیاردی امکان تجدید نظر خواهی وجود دارد، اما در خصوص  یک جلسه محرومیت امکان تجدید نظر خواهی وجود ندارد. با توجه به اینکه این رای  تعلیقی هست و اگر بیرانوند عذرخواهی کند یک سال محرومیتش تعلیق می‌شود.