شکایت العین از الهلال به دلیل استفاده از نیمار

قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا رقیب عربستانی را در فصل جاری این مسابقات را به استفاده غیرمجاز از ستاره برزیلی‌اش در نبرد رودرروی دو تیم متهم کرد.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه و به نقل از پایگاه خبری سعودی‌اسپورت، باشگاه العین از حریف خود الهلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرده که دلیل این شکایت ادعای طرف اماراتی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور نیمار در ترکیب رقیب عربستانی بوده است.

ستاره سابق بارسلونا در چارچوب دیدارهای هفته سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا برای الهلال مقابل العین به میدان رفت و به تیمش برای کسب پیروزی 5 بر 4 کمک کرد. او در حالی در دقیقه 77 به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت که یک سال تمام به دلیل مصدومیت شدیدش از ناحیه رباط صلیبی خانه‌نشین و از میادین به دور بود. با توجه به همین موضوع، اماراتی‌ها مدعی شده‌اند الهلال در حالی از نیمار استفاده کرده که نام او در فهرست بازیکنان این تیم برای فصل جاری در فدراسیون فوتبال عربستان ثبت نشده و از این رو حضور او غیرقانونی بوده است.

در همین راستا یک کارشناس حقوقی فوتبال عربستان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: این احتمال وجود دارد که نام نیمار به صورت استثنا ثبت شده باشد تا شرایطی برای استفاده الهلال از نهمین بازیکن خارجی‌اش به وجود آید؛ اما این هم ممکن است که او به صورت غیرمجاز در ترکیب الهلال قرار گرفته باشد. بنابراین باشگاه العین از این حق برخوردار خواهد بود که درباره این موضوع به AFC شکایت کند.

کمیته حرفه‌ای فدراسیون فوتبال عربستان سعودی برای نحوه قرار گرفتن نام نیمار در فهرست بازیکنان الهلال باید توضیح قانع کننده‌ای ارائه کند، همین‌طور در خصوص نحوه ثبت نام محمد آدم در فهرست بازیکنان تیم الخلیج و اضافه شدن نام الباطن به عنوان بازیکن جدید به این تیم بدون درخواست مجوز انتقال بین‌المللی که نقض مقررات فیفا است.

در صورتی که تخلف باشگاه الهلال در خصوص استفاده غیرمجاز از نیمار در بازی برابر العین اثبات شود، طبق قوانین AFC طرف عربستانی را بازنده بازی اعلام خواهد کرد.