فولادی: به دنبال میزبانی ۲۰۲۰ ارتش های جهان هستیم

رییس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سعی داریم میزبانی مسابقات جهانی سیزم سایر رشته‌ها در سال ۲۰۲۰ را نیز برعهده بگیریم.

به گزارش شبکه لحظه:

سرتیپ دوم جمشید امیر فولادی  درباره میزبانی مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان (سیزم) که برای نخستین بار به میزبانی ایران در سایت تیروکمان برگزار شد، اظهار کرد: چون تجربه برگزاری چنین مسابقاتی را نداشتیم و برای نخستین بار میزبان برگزاری مسابقات تیروکمان قهرمانی ارتش‌های جهان بویم، تلاش کردیم تمام استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم و میزبان خوبی برای نخستین دوره حضورمان در مسابقات جهانی سیزم باشیم. البته روند برگزاری برای ۶ تیم خارجی شرکت کننده در این تورنمنت با بازخوردی که از ورزشکان، مربیان و سرپرستان دریافت کردیم، بسیار راضی کننده بود.

وی گفت: این مسابقات چون در دو بخش زنان و مردان برگزار شد و برای نخستین بار میزبان تیم نظامی بانوان بودیم، تجربه خوبی برای ما بود که در آینده بدون هیچ دغدغه‌ای میزبان برگزاری مسابقات نظامی زنان در سایر رشته‌ها نیز باشیم.

وی همچنین با اشاره به انجام تست دوپینگ از ۵ کماندار در فینال مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان افزود: در جریان مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان و در مرحله فینال فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور در محل مسابقات از ۵ کماندار زن و مرد تست دوپینگ به عمل آورد که البته دو نفر از کمانداران مربوط به تیم ایران بود.

فولادی همچنین از حضور تیم نیروهای مسلح در المپیک سیزم که آبان سال آینده در چین برگزار خواهد شد، خبر داد و خاطرنشان کرد: المپیک سیزم آبان سال آینده در ۲۵ رشته ورزشی در چین برگزار خواهد شد که ما در صورت تصویب شورای عالی نیروهای مسلح تصمیم داریم در ۱۵ رشته ورزشی در این مسابقات شرکت کنیم. البته هنوز این ۱۵ رشته ورزشی به تصویب شورا نرسیده و احتمال دارد از این تعداد تنها در ۱۲ رشته تیم به چین اعزام کنیم.

رییس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح میزان هزینه برگزاری نخستین دوره مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان را حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا میزبان مسابقات جهانی سیزم در سال ۲۰۲۰ نیز خواهید بود یا خیر؟ اظهار کرد: سعی داریم بعد از المپیک سیزم پیشنهاد خود را برای میزبانی اعلام کنیم که در صورت پذیرش قطعا در یک یا ۲ رشته همچون کشتی، تکواندو، والیبال، جهت‌یابی و تیراندازی در بخش زنان و مردان میزبان برگزاری مسابقات خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری ایسنا