نگاهی به آمار والیبال ایران پیش از شروع لیگ ملت‌ها/ بهترین تیم آسیا وارد می‌شود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ با حضور شانزده تیم آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه، صربستان و آمریکا از روز جمعه ۱۰ خرداد ماه آغاز می‌شود و پس از برگزاری پنج هفته با معرفی تیم قهرمان در یکشنبه ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد. 

* شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین مسابقه خود روز جمعه از ساعت 12 به مصاف ایتالیا خواهند رفت که این مسابقه به میزبانی چین برگزار می‌شود.

* ایران با قرار گرفتن در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی بالاترین رتبه را بین تیم‌های آسیایی دارد که به لیگ ملت‌های والیبال 2019 وارد شده است. تیم ملی والیبال ژاپن هم در جایگاه دوزادهم جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار دارد.

* در لیگ ملت‌های والیبال 2018 ایران در جایگاه دهم قرار گرفت و نتوانست به مرحله نهایی برود. 7 پیروزی و 8 شکست حاصل تلاش شاگردان ایگور کولاکوویچ در دوره گذشته بود.

* ایران در سه مسابقه آخر خود را در لیگ ملت‌های والیبال 2018 (مقابل کره‌جنوبی، بلغارستان و آلمان) به پیروزی رسید و این تنها هفته‌ای بود که ایران توانست در هر سه مسابقه خود مقابل حریفانش به پیروزی برسد.

* ایران دوره گذشته لیگ ملت‌ها را با شکست 3 بر یک مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد که همین تیم در نهایت عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

* تنها مدال جهانی ایران به مسابقات قهرمان قاره‌ها 2017 مربوط می‌شود که شاگردان کولاکوویچ در آن مسابقات عنوان سومی و مدال برنز را به دست آوردند. 

* در سپتامبر 2018 ایران عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی را به دست آورد. نکته جالب اینکه ایران در 5 مسابقه خود در جریان این رقابت ها تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد.

* میلاد عبادی‌پور عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در لیگ ملت‌های والیبال 2018 را با کسب 193 امتیاز به خود اختصاص داد.

* برنامه بازی‌های ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها به شرح زیر است: 

ایران – ایتالیا (جمعه 10 خرداد، ساعت 12:30 )

ایران – چین (شنبه 11 خرداد، ساعت 16:30)

ایران – آلمان (یکشنبه 12 خرداد، ساعت 12:30)

منبع: فارس