واعظی: بعید است پرسپولیس به اکرم عفیف موقعیت گلزنی بدهد

دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان در آستانه بازی با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا توضیح داد.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ مهدی واعظی دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی  درباره بازی سرخپوشان برابر تیم السد قطر در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس در بحث فنی و تاکتیکی در هفته‌های گذشته روند خوبی داشت و  یکی، ۲ هفته بعد از دربی مشکلاتی در مورد زمین وجود داشت که سرخپوشان  نتوانستند شرایط  تاکتیکی خود را اجرا کنند.

او افزود: نکته مهمی که وجود دارد این بازی در زمینی برگزار می‌شود که شرایط مساعدی دارد و پرسپولیس در هر زمینی که کیفیت مناسبی داشته باشد از لحاظ تاکتیکی و بدنی شرایط خوبی را خواهد داشت. این بازی هم مستثنی با این موضوع نیست و روز سختی برای قطری‌ها خواهد بود و سرخپوشان همان روال و روند تاکتیکی خود را در آسیا دنبال خواهند کرد.

واعظی گفت: پرسپولیس با وجود اینکه بازی خوبی برابر تیم الاهلی عربستان انجام داد، اما هنوز به حق واقعی خود نرسیده است. البته من فکر می‌کنم  این تیم در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا حداکثر  امتیاز بگیرد و یک مقدار جایگاه خود را ارتقا بدهد.

دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان می‌توانند اولین برد آسیایی خود را در قطر به دست آورند، بیان کرد: واقعیت این است که نمی‌شود فوتبال را پیش بینی کرد  و ما نمی‌دانیم که آیا بازیکنانی که مصدوم هستند برگردند. به نظرم حضور اورونوف و عالیشاه در بازی برابر تیم السد خیلی تاثیرات فنی بازی را بالا می‌برد. اگر این ۲ بازیکن در  جمع سرخپوشان باشند مطمئن باشید فوتبال بسیار زیبا خواهیم دید و قطعا پرسپولیسی‌ها بازی را برنده می‌شوند. ما وقتی این ۲ بازیکن نیستند یک مقدار بازی ما گره می‌خورد و امیدوارم در بازی با السد حضور داشته باشند. مطمئنم پرسپولیس در هفته سوم لیگ نخبگان می‌تواند موفقیت کسب کند و ۳ امتیاز بگیرد.

او درباره اینکه به نظر می‌رسد اورونوف به بازی با السد قطر نمی‌رسد، اظهار کرد: مصدومیت بازیکنان کلیدی به خصوص در پست‌هایی که آنها هماهنگی با سایر بازیکنان ایجاد کردند  یک مقدار کار را سخت می‌کند، اما اگر عالیشاه برگردد یک مقدار مشکلات تیم پرسپولیس در خط جلو حل می‌شود. من اعتقاد دارم تیم ما در کشور‌های عربی مثل امارات، عربستان و قطر کیفیت مناسب زمین باعث می‌شود که بازیکنانی که اضافه می‌شوند قطعا آن توانمندی‌ها را دارند. من فکر می‌کنم مشکل خاصی در بازی با السد نخواهیم داشت.

واعظی درباره اینکه تیم السد قطر توانست تیم استقلال را شکست بدهد و اکرم عفیف هم گلزنی کرد و این تیم قطری می‌تواند برای بار دوم برابر پرسپولیس به برتری برسد، گفت: یک مقداری شرایط فوتبالی تیم‌ها با یکدیگر متفاوت است. شاید پازل‌های تاکتیکی را نگاه کنیم و بازی تیم ملی برابر قطر را بررسی کنیم بعد از پرس سنگینی که  تیم  قطر در نیمه اول انجام داد،  در نیمه دوم شرایط تاکتیکی  تیم ملی ایران تغییر می‌کند و به طور کامل خطوط هافبک و حمله قطر از جریان بازی خارج شدند و این روند بازی را پرسپولیس خوب بلد است. عفیف و بازیکنان کناری اش که از پرس خارج می‌شوند، به طور طبیعی در اینجا تفاوت تاکتیکی بین پرسپولیس و استقلال در جریان بازی با السد قطر دیده خواهد شد.  ایجاد می‌کنند. سرخپوشان این شکل بازی کردن را بلد هستند و بعید می‌دانم که پرسپولیس  به چنین بازیکنانی مثل اکرم عفیف موقعیت بدهد و شکل تاکتیکی این تیم را مختل کند.

او درباره اینکه عملکرد گندوز در درون دروازه پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: شاید در روز‌های اول تصور بر این بود که این دروازه بان کیفیت لازم را ندارد، اما او جزو دروازه بان‌هایی بوده که به تیم ملی الجزایر هم دعوت شده است. در حقیقت نشان می‌دهد که این گلر پتانسیل‌هایی داشته است. البته او قبل از اینکه به پرسپولیس بیاد یکسری نقاط ضعف و قوت داشته است که به در پرسپولیس می‌خورد. به نظرم او رشد واقعی خود را کرده  و جایگاه خود را در پرسپولیس به دست آورده است.  اما نکته بعدی جریان این است که پرسپولیس هر دروازه بانی که داخل دروازه اش قرار بگیرد، با توجه به شرایط تاکتیکی که دارد روز‌های خوبی را برای خودش ایجاد می‌کند و این هم نکته‌ای است که باعث بزرگ شدن برخی از بازیکنان بلافاصله در کوتاهترین زمان ممکن می‌شود. گندوز دروازه بان خوبی است و  در سال‌های گذشته یک مقدار در خروج هایش دچار مشکل بود که امسال این نقطه ضعف را برطرف کرده است و در بزنگاه‌هایی که خط دفاعی به خروج‌های این دروازه بان نیاز دارد خروج هایش را تکمیل کرده و روز به روز رشد بهتری پیدا کرده است.

واعظی درباره اینکه خط حمله پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند و مهاجمان این تیم فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهند، گفت: پرسپولیس چند سالی است که تاکنیک فوتبالی خود  را به وینگر‌های پشت مهاجمان  داده است و به طور معمول وینگر‌ها و مدافعان برای پرسپولیس گلزنی می‌کنند و تعداد گل‌هایی که مهاجم باید بزند به حد نصاب‌های لازم نمی‌رسد. به هر حال نشان می‌دهد شکل پرسپولیس به این صورت است که از  بدنهعقب گل زده شود و این نقطه ضعف محسوب می‌شود، چون ما بخشی داریم که خلق موقعیت می‌کنیم و بازی‌هایی بوده که ۷، ۸ موقعیت گلزنی داشتیم، اما فقط یک گل زده شده است. به نظرم در اینجا یا باید بعد تاکتیکی را تقویت کنند و یا اینکه بازیکن با عیار بهتری را به خدمت بگیرند. بازیکنی که قدر موقعیت‌ها را می‌داند و از کوچکترین موقعیت گل ایجاد می‌کند. به نظرم  ۲ راه بیشتر وجود ندارد و یا باید تاکنیک پرسپولیس درست شود  و شکل بازی یک مقدار در باکس محوطه جریمه تغییر کند و یا اینکه مهاجمی گرفته شود که یک مقدار در سرزنی و توپ‌هایی که ارسال می‌شود و یا توپ‌هایی که به جلو پاس داده می‌شود بلافاصله بتواند به گل تبدیل کند. چنین مهاجمی شاید گران قیمت باشد که باشگاه پرسپولیس اقدامی در این باره نکرده است.

او درباره اینکه نتیجه بازی پرسپولیس و السد قطر را پیش بینی می‌کند، گفت: پیش بینی اش سخت است، اما من فکر می‌کنم پرسپولیس توانمند است که در هر بازی گل بزند. امیدوارم پرسپولیس در این بازی گل نخورد و  بازیکنان از فرصت‌ها استفاده کرده و گل بزنند.