پیش بازی قطر – پاراگوئه در روز سوم کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های قطر و پاراگوئه در سومین روز از رقابت های کوپا امریکا امشب در ورزشگاه ماراکانا در ریو دو ژانیرو مقابل هم صف آرایی می کنند.

با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف پاراگوئه در سال های اخیر هیچ کس شانس زیادی برای این تیم قائل نیست اما خود این تیم بر این باور است که می تواند حداقل از مرحله گروهی صعود کند. پاراگوئه از زمان رقابت های مقدماتی جام جهانی در سال 2017 تنها در یکی از هشت بازی اخیر خود به پیروزی رسیده است. این تیم دیدار آغازین خود را مقابل تیمی انجام می دهد که در مقایسه با تیم های دیگر این گروه یعنی کلمبیا و آرژانتین بازی آسانتری محسوب می شود.

قطر پس از نمایش درخشانی که در جام ملت های آسیا ارائه داد با آمادگی بالا وارد کوپا امریکا شده است و حالا قصد دارد به عنوان یک تیم رقابتی و چالش برانگیز ظاهر شود. باخت 0-2 قطر مقابل برزیل در بازی دوستانه اخیر به روند پیروزی های متوالی این تیم در 7 بازی پایان داد و میزان مقاومت این تیم را در مقابل تیم های درجه یک تا حدی آشکار کرد. شاید این تورنمنت برای المعز علی، بازیکنی که 9 گل در جام ملت های آسیا به ثمر رساند، بیش از هر بازیکن قطری دیگری یک کارزار بزرگ محسوب شود. قطر که میزبان جام جهانی 2022 است امیدوار است حداقل یک تساوی از این دیدار کسب کند. انتظار می رود این تیم با همان ترکیب اصلی که در جام ملت های آسیا ظاهر شد در این تورنمنت نیز به میدان رود و ترکیبی شناور با آرایش 1-3-2-4 یا 1-5-4 به خود بگیرد. از آنجا که عبدالکریم العلی در تیم حضور ندارد عبدالکریم حسن به جای او در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد. حامد اسماعیل نیز در غیاب پدرو میگوئل بازیکن پرتغالی الاصل این تیم دفاع راست را پوشش خواهد داد.  

پاراگوئه امشب با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 به میدان خواهد رفت. این تیم طی یک سال اخیر تلاش کرده بهترین دروازه بان ممکن را برگزیند و در بازی با قطر می تواند از هریک از سه دروازه بان خود یعنی آلفردو آگیلار، روبرتو جونیور فرناندز و آنتونی سیلوا استفاده کند که احتمالا گزینه اصلی سیلوا خواهد بود. پاراگوئه برای دفاع چپ جونیور آلونسو یا سانتیاگو آرزامندیا که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر نیز دارند را در ترکیب قرار خواهد داد و برای دفاع وسط از بازیکن وستهام یونایتد فابیان بالبوئنا به همراه مدافع سابق آث میلان گوستاوو گومز بهره خواهد جست. ایوان پیرس یا برونو والدز نیز دفاع راست را پوشش خواهند داد.

میگوئل آلمیرون هافبک هجومی باشگاه نیوکاسل بار حملات تیم را به دوش خواهد کشید و فدریکو سانتاندر، بازیکن باشگاه بولونیا یا اسکار کاردوزو نیز وی را در خط حمله همراهی خواهند کرد. اگرچه پاراگوئه تلاش خود را برای برد در این بازی به کار خواهد بست اما شگفت آور نخواهد بود اگر قطر کار را برای این تیم دشوار کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد