پیش بازی : پرسپولیس -السد

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از سایت ای اف سی:

روز سه شنبه تیم پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم السد قطر خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا از پیروزی 1-0 خود دفاع کند.

پرسپولیس اولین تیمی بود که در سال 2018 تیم السد را در ورزشگاه جاسم بن حمد شکست داده بود. آنها پس از آنکه 85 دقیقه طوفان حملات قطر را تاب آوردند، توانستند دروازه بان این تیم سعد الشیب را وادار به خطا در محوطه جریمه کنند و از نقطه پنالتی به او گل بزنند.

پرسپولیس پس از رویارویی با تیم الدحیل در یک چهارم نهایی، در نیمه نهایی به السد خورد. یاران برانکو ایوانکوویچ که پیشتر از شکست 3-1 خود از تیم السد درس گرفته بودند ، برای دیدار رفت نیمه نهایی یک بازی دفاعی محکم را طرح ریزی کردند. آنها به عمد مالکیت توپ را به السد واگذار کردند و سعی کردند در زمان مناسب کارامد و موثر ظاهر شوند. بدین ترتیب با اینکه تنها 33 درصد از مالکیت توپ برخوردار شدند وفقط دو ضربه داخل چارچوب از سوی علی علیپور زدند، اما موفق شدند نتیجه را 1-0 از آن خود کنند. این مهاجم 22 ساله توانست 5 دقیقه پیش از اتمام بازی با جا گذاشتن بازیکن حریف خود را به دروازه برساند و چاره ای جز خطا کردن دروازه بان برایش باقی نگذارد. در بین 4 تیمی که به نیمه نهایی رسیده اند فقط بغداد بونجاح و دژان دامیانوویچ گلهای بیشتری از علیپور به ثمر رسانده اند.

 

پیش از نیمه نهایی السد 20 گل در رقابتها زده بود که بیش از گلهای 3 تیم صعود کرده دیگر به مرحله  نیمه نهایی بود اما السد نتوانست  در ورزشگاه جاسم بن حمد به گلهای خود بیفزاید.

قهرمان 2011 برای نتیجه گرفتن در ورزشگاه آزادی کار سختی پیش رو خواهد داشت اما این تیم با روند دستیابی به این موفقیت آشناست.

اکرم عفیف ، ستاره 21 ساله ، بازیکنی کلیدی برای رسیدن به نیمه نهایی بوده است. او 2 گل زده و توانسته 3 پاس منجر به گل نیز در این دوره از رقابتها در کارنامه خود داشته باشد. اگر او بتواند نمایش خود در برابر استقلال را در بازی پیش رو تکرار کند، کار را برای پرسپولیس دشوار خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی