آرمات: کسب مقام اولویت تیم‌های پایه نیست/ تفکر کلی تیم‌های پایه پشتوانه‌سازی است

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان با بیان این‌که استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در اولویت اهداف فدراسیون والیبال در رده‌های پایه است، گفت: کادرفنی تیم جوانان به دنبال معرفی استعدادها برای ساخت آینده والیبال ایران است و به نظرم این کار را به‌خوبی انجام داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مسعود آرمات در ارزیابی عملکرد تیم ملی جوانان ایران در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت: تیم ملی جوانان در قهرمانی جهان به قرعه بدی خورد. اگر در شروع رقابت‌ها با مراکش بازی می‌کردیم شاید در ادامه نتایج دیگری می‌گرفتیم. هر تورنمنت شرایط خاص خود را دارد. بازی اول هم از شرایط ویژه‌ای در همه رقابت‌ها برخوردار است. اکثر بازیکنان ایران بی‌تجربه بودند و سابقه حضور در تورنمنت آسیایی و جهانی را نداشتند.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: اگر در شروع رقابت‌ها، با مراکش بازی می‌کردیم، بچه‌ها زودتر خود را پیدا می‌کردند و اشتباهات فردی و خطاهای ناشی از بی‌تجربگی‌شان مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین و بلژیک، بروز نمی‌کرد. من فکر می‌کنم اگر شرایطی که بچه‌ها در حال حاضر دارند را در آغاز مسابقات داشتند، می‌توانستند به راحتی قهرمانی دوره قبل را تکرار کنند.

آرمات به اولویت‌های دکتر داورزنی در فدراسیون والیبال هم اشاره کرد و گفت: فدراسیون والیبال اعلام کرده که کسب مقام اولویت تیم‌های پایه نیست. تفکر کلی حاکم بر تیم‌های پایه چیزی نیست جز پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان نیست. این تفکری است که فدراسیون والیبال به دنبال اجرایی کردن آن است.

وی ادامه داد: حتی زمانی که من سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم دکتر داورزنی اعلام کرد که استعدادیابی و پشتوانه‌سازی در اولویت اهداف فدراسیون والیبال در رده‌های پایه است. درست است که اگر تیم ملی نوجوانان ایران قهرمان جهان می‌شد، موجب سربلندی همگان بود ولی این‌طور هم نبود که اگر تیم روی سکوی نرفت، اهداف مد نظر فدراسیون اجرایی نشده باشد.

آرمات با تاکید بر عملکرد موفق کادرفنی تیم ملی جوانان، گفت: درخصوص تیم ملی جوانان هم شرایط بر همین منوال است. اگر تیم ایران به جمع 8 تیم برتر مسابقات صعود نکرد این‌طور نیست که خدایی نکرده عملکرد کادرفنی زیر سوال برود. از طرفی بهروز عطایی همه تلاشش را کرد و اگر به خاطر دو امتیاز کم‌تر تیمش صعود نکرد، تنها به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی و بی‌تجربگی بازیکنان بود.

مربی بین‌المللی والیبال ایران ادامه داد: این بازیکنان نه در بازی‌های آسیایی حضور داشتند و نه میدان بین‌المللی دیگری را دیده بودند و به یکباره راهی مسابقات جهانی شدند. به شخصه فکر می‌کنم عملکرد کادر فنی خوب بود. مربیان به دنبال معرفی استعدادها برای ساخت آینده والیبال ایران بودند که این کار را به خوبی انجام دادند. فارغ از نتیجه، معتقدم کادرفنی تا این‌جا موفق عمل کرد و موجب شد بسیاری از بازیکنان کنونی تیم ملی جوانان به‌خوبی دیده شوند و در مسیر پشتوانه‌سازی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:
برنامه دیدارهای دومین روز مرحله دوم والیبال قهرمانی جهان
نتایج کامل روز نخست مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی جهان
دستورالعمل مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی پسران زیر 14 سال کشور
مشهد میزبان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی رده‌های سنی کشور

انتهای پیام /