آرژانتین بزرگترین غایب جام جهانی بسکتبال

آرژانتین نایب قهرمان جام جهانی بسکتبال نتوانست جواز حضور در جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ را به دست بیاورد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه و به نقل از سایت استار، آرژانتین تیم چهارم رده بندی بسکتبال مردان جهان که چهار سال پیش در فینال جام جهانی در پکن با نتیجه ۹۵ بر ۷۵ از اسپانیا شکست خورد، برای اولین بار از زمان برگزاری مسابقات در کلمبیا در سال ۱۹۸۲ نتوانست جواز حضور در این رقابت ها را به دست بیاورد.

آرژانتین که در سال ۱۹۵۰ در اولین دوره قهرمان شد با شکست خانگی مقابل جمهوری دومینیکن در آخرین بازی خود در مسابقات مقدماتی قاره آمریکا حذف شد.

آرژانتین به بازیکنانی مانند فاکوندو کامپازو و کارلوس دلفینو ۴۰ ساله که بخشی از تیم قهرمان المپیک در آتن ۲۰۰۴ بودند میدان داده بود. آرژانتین ۸ برد و ۴ باخت  داشت و با فاصله کمی از صعود به این رقابتها بازماند.

کیپ ورد، گرجستان، لتونی و سودان جنوبی برای اولین بار در تاریخ خود به جام جهانی راه یافتند تا ترکیب ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی بسکتبال قطعی شود. علاوه بر این چهار تیم، ایران آنگولا، برزیل، جمهوری دومینیکن، مصر، گرجستان، اردن، مکزیک، مونته نگرو، پورتوریکو، صربستان، ایالات متحده و ونزوئلا نیز این هفته سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کردند.

قرعه کشی جام جهانی بسکتبال ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود و تیم‌های حاضر در جام جهانی هم گروه‌های خود را خواهند شناخت. قرعه کشی قرار است در Araneta Coliseum مانیل فیلیپین یکی از میزبان های این رقابتها انجام شود.

انتهای پیام/