آزمون: حضور در انتخابی المپیک به آینده فوتبال بانوان کمک میکند

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: رفتن ما به انتخابی المپیک در استرالیا گام بزرگی است و مطمئنا به آینده فوتبال بانوان کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  مریم آزمون در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان اظهار داشت: امروز حضور رسانه ها باعث قوت قلبی برای شاگردان من شد چرا که تمام اخبار رسانه ها و روزنامه ها در اختیار ورزش آقایان است. با این شرایطی که ما داریم هیچ جا صحبتی از بانوان نمی شود. جدال نابرابری بین ما و میانمار بود و با امکاناتی که داشتیم هیچ کس فکر نمی‌کرد که صعود کنیم، اما این اتفاق افتاد و باعث شد 7 ماه دیده شویم. مطمئنم نواقص و مشکلاتی که داشتیم، اما با همه اینها تمام تلاش مان را کردیم که اردوهای خوبی را برگزار کنیم و آنالیز خوبی روی حریف مان داشته باشیم. رفتن ما به استرالیا گام بزرگی است و مطمئنا به آینده فوتبال بانوان کمک خواهد کرد و این یک درس بزرگی از لحاظ شخصیتی و رفتاری است.

وی ادامه داد: باید در استادیوم هایی بازی کنیم که پر از تماشاگر است در حالی که قبلا اینها را نداشتیم و باید تجربه کنیم. این راه در حال باز شدن است و این مسیر به پیشرفت بازیکنان ما کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در مورد اینکه چقدر به بردن فیلیپین و چین تایپه امیدوار هستید، گفت: ما سال گذشته نتیجه بدی مقابل چین تایپه گرفتیم و 5 گل خوردیم، اما این بار خیلی امیدوار هستیم. من به عنوان سرمربی باید به تیم امید بدهم و اینطور نیست که بگوییم فقط حضور پیدا می‌کنیم. با ذهنیت باخت نمی‌رویم و در فوتبال هیچ تیمی از قبل برنده و بازنده نیست. ممکن است روی کاغذ به خاطر رنکنیگ و شرایط بالاتر از ما باشند، اما ما هم تمام توان مان را می‌گذاریم. می‌دانیم که در 90 دقیقه باید چه کار کنیم. امیدوارم روز ما باشد و اگر برنامه های خود را در زمین پیاده کنیم نتیجه خوب دور از دسترس نیست.

آزمون در مورد انتظارش از رسانه ها گفت: شاید برخی اوقات به من خرده می گرفتند که چرا صحبت نمی‌کنم، اما همه شرایط را می‌دانیم. من هم دوست دارم کادرفنی قوی داشته باشم و دوست دارم امکانات مان خوب باشد، اما با همین داشته‌ها سعی کردیم تمام توان مان را بگذاریم. از خانم جعفری مربی خاتون بم به خاطر حضور 9 بازیکن این تیم در تیم ملی دعوت کردیم که در جمع باشد و با تمام ظرفیت و پتانسیل برویم. هم تجربه خوبی باشد و هم اینکه فردا خدایی ناکرده عنوان نشود که چرا از تمام ظرفیت استفاده نکردیم.

پایان پیام/