آزمون در انتظار اعتماد مورینیو

رم در خانه جنگجویان پایین‌جدولی کار سختی در پیش دارد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ در آخرین دیدار هفته ششم سری‌آ ایتالیا، شاگردان ژوزه مورینیو که تا به اینجای کار عملکرد پرنوسانی داشته‌اند، چالش دشواری را در خانه جنوا پیش رو دارند. با وجود خرید‌های خوب رمی‌ها در تابستان، طرف‌داران این باشگاه امیدوار بودند که فصل را در قامت مدعی قهرمانی شروع کند، اما در پنج هفته گذشته شاگردان مورینیو ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شدند و با دو شکست، دو تساوی و فقط یک پیروزی در رتبه سیزدهم قرار دارند.

حریف امشب آن‌ها سه رتبه پایین‌تر از رم قرار دارد، اما در بازی‌های گذشته تیم خطرناکی نشان داده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد مورینیو و شاگردانش امشب کار آسانی در خانه جنوا ندارند. در کنار این موارد، سردار آزمون، مهاجم ایرانی این فصل رم که تا به اینجای کار فرصت زیادی برای حضور در مسابقات باشگاه تازه‌اش به‌دست نیاورده، امیدوار است که در این دیدار اعتماد مورینیو را جلب کند و با حضور در زمین بتواند ارزش‌هایش را ثابت کند.

تلاش رم برای دومین پیروزی فصل

دو هفته پیش و زمانی که شاگردان مورینیو در ورزشگاه المپیک شهر رم تیم امپولی را گل‌باران کردند و توانستند با هفت گل پیروز شوند، طرف‌داران امیدوار شدند که روند خوب تیمشان آغاز شده است، اما آن‌ها هفته گذشته در خانه تورینو درحالی‌که تا دقیقه ۸۵ با گل روملو لوکاکو از حریف پیش بودند، گل تساوی را دریافت کردند تا مسیر سینوسی‌شان ادامه پیدا کند. آن دیدار برای آن‌ها یک ضربه دیگر هم به همراه داشت و آن هم مصدومیت رناتو سانچز، هافبک خلاق رمی‌ها بود. هافبک پرتغالی رم در بیست‌وشش‌سالگی بیست‌ودومین‌بار در دوران حرفه‌ای‌اش مصدوم شده است.

او فقط در فصل ۱۶-۲۰۱۵ در بنفیکا مصدوم نشد. البته با خرید لئاندرو پارادس آرژانتینی در ابتدای این فصل، مورینیو نگرانی زیادی برای غیبت سانچز نخواهد داشت. در خط حمله هم لوکاکو، دیبالا و بلوتی دوگله‌های رم تا به اینجای مسابقات هستند و آقای خاص امیدوار است تا با تکیه بر قدرت هجومی آن‌ها، بتوانند در دیدار امشب به دومین پیروزی‌شان در سری‌آ دست پیدا کنند.

روزگار سخت آزمون

مهاجم ایرانی کشورمان هنوز آن‌طور که باید فرصت حضور در ترکیب رم را به‌دست نیاورده است و فقط در بازی دو هفته پیش آن‌ها برابر امپولی هفت دقیقه در زمین حضور داشت. آزمون که به‌صورت قرضی از بایر لورکوزن به رم آمده، پس از ورود به تیمی که مورینیو سرمربی آن است، با بدشانسی بزرگی روبه‌رو شد و لوکاکو، مهاجم تنومند بلژیکی، در میان استقبال شدید هواداران رمی به این باشگاه پیوست.

مهاجم ایرانی در وضعیت کنونی پس از لوکاکو، دیبالا، آندره‌آ بلوتی و جانلوکا پلگرینی، پنجمین گزینه مورینیو به حساب می‌آید و با توجه به اینکه به‌تازگی هم از بند مصدومیت رها شده، به نظر هنوز از نظر آمادگی بدنی به حد مطلوب نرسیده است؛ موضوعی که سرمربی پرتغالی هم پس از بازی گذشته تیمش به آن اشاره کرد و گفت: سردار آزمون بازی نکرد. چون در وضعیت مناسب نیست. دیبالا تنهاکسی است که می‌تواند کاری انجام دهد.

جانلوکا پلگرینی فقط یک جلسه تمرین داشت. اگر همه بازیکنان هجومی تیم آماده باشند، ما می‌توانیم با سه مهاجم هم به میدان برویم، اما اکنون وضعیت آن‌گونه نیست. حالا باید دید آیا امشب سرانجام مورینیو به مهاجم ایرانی‌اش برای حضور در زمین اعتماد می‌کند یا آزمون همچنان باید منتظر هفته‌های آینده بماند.

جنوا، حریف سرسخت مدعیان ایتالیایی

جنوا درحالی در ورزشگاه خانگی‌اش در انتظار نبرد با شاگردان مورینیو است که این تیم فقط یک امتیاز کمتر از پایتخت‌نشینان دارد. با وجود سه شکست برابر تیم‌های متوسط ایتالیایی، جنوایی‌ها در دو بازی سخت گذشته‌شان عملکرد خوبی داشته‌اند. آن‌ها توانسته‌اند قهرمان فصل پیش ایتالیا یعنی ناپولی را با تساوی متوقف کنند و لاتزیو، نایب‌قهرمان فصل گذشته را هم شکست دهند؛ نتایجی که طرف‌داران این تیم را به گرفتن امتیاز از بازی امشبشان برابر رم امیدوار کرده است.

ستاره این فصل آن‌ها متیو رتگی، مهاجم تیم‌ملی ایتالیاست که فصل گذشته برای تیگره آرژانتین بازی می‌کرد، اما با وجود داشتن مشتریانی مانند اینترمیلان، تصمیم گرفت در ابتدای فصل به جنوا بپیوندد. حالا با تکیه بر درخشش این مهاجم ملی‌پوش، آن‌ها آماده هستند تا شب سختی را برای مورینیو و شاگردانش رقم بزنند.

انتهای پیام/