آشنایی با حریفان تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی زیر ۱۷ سال

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در یکی از سخت‌ترین گروه های جام جهانی قرار گرفته است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه  قرعه‌کشی جام جهانی زیر ۱۷ سال جهان ساعتی قبل برگزار شد و تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه C این مسابقات در کنار برزیل، انگلیس و نیو کالدونیا قرار گرفت. در زیر با حریفان ایران در این گروه بسیار سخت آشنا می‌شویم.

برزیل

سلسائو که در رده بزرگسالان پرافتخارترین تیم دنیا هستند در رده زیر ۱۷ سال نیز پس از نیجریه که ۵ قهرمانی در کارنامه دارد، با ۴ قهرمانی دومین تیم پرافتخار محسوب می‌شوند.

برزیل که در آخرین دوره جام جهانی در سال ۲۰۱۹ به قهرمانی رسیده این عنوان را در سال‌های ۱۹۹۷، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ نیز کسب کرده و همچنین در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵ نیز سابقه نایب قهرمانی دارد.

این تیم همچنین در ۱۹ دوره مسابقات آمریکای جنوبی نیز ۱۳ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و یک رتبه سومی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

فیلیپه لئال، سرمربی ۳۶ ساله که سابقه هدایت تیم‌های زیر ۱۷ سال فلامینگو و بوتافوگو را نیز دارد، از سال ۲۰۲۲ هدایت برزیل را در دست گرفته و با این تیم قهرمانی زیر ۱۷ ساله‌های آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۳ را به دست آورده است.

این تیم نخستین بازی‌اش در دوره آتی جام جهانی را ۲۰ آبان مقابل ایران برگزار می‌کند.

انگلیس

سه‌شیرهای نوجوان با سابقه قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ پنجمین دوره حضورشان در این مسابقات را تجربه خواهند کرد.

این تیم همچنین در ۱۶ دوره حضورش در مسابقات یورو، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به قهرمانی رسیده و نایب قهرمانی دوره‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ را به دست آورده است.

گرگ لینکلن، سرمربی انگلیسی ۴۳ ساله که مشهورترین تیم دوران بازی‌اش آرسنال است، در حال حاضر هدایت انگلیس را برعهده دارد.

نیو کالدونیا

نماینده قاره اقیانوسیه برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۷ در جام جهانی نوجوانان شرکت خواهد کرد. هرچند در آن دوره با ۳ باخت متوالی در گروه فرانسه، ژاپن و هندوراس آن هم با ۲ گل زده و ۱۳ گل خورده قعرنشین شد .

البته چهار نایب قهرمانی در مسابقات قاره ای در کارنامه این تیم دیده می‌شود.

لئاندرو لوپز، سرمربی ۴۲ ساله اهل این اکنون سرمربی نیوکالدونیاست.

پایان پیام/