مجمع کمیته پارالمپیک| غفور کارگری رئیس، پولادگر و کاظمی‌پور نایب رئیس شدند

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک از صبح امروز در آکادی ملی المپیک انتخاب شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ مجمع انتخابات کمیته ملی پارالمپیک برای تصدی ۶ پست ریاست، نایب رییس زنان و مردان، بازرس، خزانه دار و هیات اجرایی صبح امروز به ریاست خسروی وفا در تالار کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان، محمد پولادگر، محمدرضا مظلومی، غفور کارگری و جلیل کوهپایه زاده پنج نامزد حاضر برای تصدی پست ریاست کمیته ملی پارالمپیک هستند.

این مجمع به ریاست خسروی وفا آغاز شد، همچنین طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک و برخی روسای فدراسیون‌ها نیز حضور دارند.

همچنین حمید سجادی وزیر ورزش نیز در این مجمع حاضر شده است.

 خسروی وفا: هیچ بدهی نداریم/ ۱۸ میلیارد در حساب پارالمپیک است

محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در ابتدای مجمع اظهار داشت: اعضای مجمع بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در پارالمپیک هستند و من از شما بابت این اعتماد ۴ ساله ممنونم. خداراشکر این ورزش مردمی شکل گرفت و جایگاه خوبی در دنیا دارد؛ نگاه سازمان‌های جهانی به کمیته ملی پارالمپیک هم دلیل آن است. بستری برای خدمت به وجود آمد البته که ابتدای آن یا در برخی شهرستان‌ها دیده نمی‌شوند. محور اصلی کار ما مدیران، ورزشکاران و مربیان گم‌نام هستند. کار تیمی در این ۴۰ سال بوده و از شهرستان‌ها و فدراسیون‌ها و مجلس و دولت شکل گرفته که می‌گویم کار پارالمپیک قائم به شخص نیست. بسیاری از ورزشکاران و مدیران دیگر در بین ما نیستند و برخی هم شهید شده‌اند. جامعه پارالمپیک در تمام ادوار انقلاب شهید داده است.

وی گفت: باید یادی کنیم از کسانی که در این مسیر تلاش کردند و الان در میان ما نیستند. من چهار سال قبل که از فدراسیون جانبازان و معلولین خداحافظی کردم ، گفتم که از افراد نباید بت ساخته شود و این بستر در انقلاب اسلامی برای توسعه این حوزه فراهم بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: اگر نقطه قوای بوده ، از ناحیه انقلاب بوده است. من کاری نکرده‌ام ، بلکه این یک کار تیمی بوده است. اگر به یک قله برسیم ، نتیجه یک کار تیمی بوده است. من همچنین بابت نقطه ضعف ها از شما حلالیت می گیرم. تا امروز به هیچ فرد و نهادی بدهی نداریم و ۱۸ میلیارد تومان پول و همچنین ۱۰۰ هزار دلار هم در حساب پارالمپیک است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: بعد از انقلاب کمیته ملی المپیک زحمات زیادی کشیده شده و الان هم این وظیفه به عهده من است و حتما از امکانات و ظرفیت های کمیته ملی المپیک برای رشد بیشتر کمیته ملی پارالمپیک استفاده خواهیم کرد اگر پرچم کمیته ملی پارالمپیک ایران در جهان بالا برود پرچم جمهوری اسلامی ایران بالا رفته است و افتخارش برای همه ایرانیان است.

*فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند باید حضور نماینده خود از هیات رئیسه تاییدیه بیاورند.

*تنها نماینده فدراسیون سوارکاری در مجمع حضور دارد که بعد از رای گیری اعضای مجمع اجازه رأی دادن به وی را دادند.

*مظلومی و پولادگر و اسبقیان انصراف دادند و کارگری و کوهپایه زاده انتخابات شرکت می‌کنند.

* پس از رای گیری از اعضا، «غفور کارگری» با 39 رای به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد.  «کوهپایه زاده» نیز ۱۰ را به خود اختصاص داد و یک رای هم که به اسم خسروی وفا نوشته شده بود، باطل اعلام شد.

*خسروی وفا بعد از رایی که به او داده شده بود با خنده گفت: خودم باطله هستم نه رایم، شاید آن کسی که به من رای داده قصد رأی دادن به کارگری داشته وقتی من گفتم کارگر شما هستم به بنده رای داده و فکر کرده من کارگری هستم!

*هادی رضایی، رقیه الله کرمی، مریم شکوهی، مژگان نصیری از انتخابات نائب رئیسی انصراف دادند.

*از ۵۱ رأی اخذ شده پولادگر با ۳۷  رأی نایب رئیس کمیته ملی المپیک شد.

*مریم کاظمی پور هم با ۳۰ رأی نایب رئیس بانوان شد.

مهدی گودرزی و محمدتقی نامی از خزانه داری انصراف دادند و فقط نعیمه نعیمی تنها نامزد انتخاب خزانه داری بود که با بالا بردن دست اعضای مجمع بدون رأی گیری مکتوب نعیمه نعیمی به عنوان خزانه دار در سمت خود ابقا شد

*قاسمی که برای بازرسی نامزد شده بود، مکتوب انصراف داده و در مجمع غایب است و کشفیا هم انصراف داد. ماندگار فرد تنها نامزد انتخابات که با نظر مجمع بدون رأی گیری مکتوب به عنوان بازرس انتخاب شد

عباس نظریان، سیما لیموچی، قاسمی از نامزدی هیات اجرایی انصراف دادند. کاظمی پور و ماندگارفرد هم براساس اساسنامه حذف می‌شوند.

*از دکتر دهقان پزشک کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک توسط وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک با اهدا لوح تقدیر شد.

در رای گیری برای هیات اجرایی اسبقیان ۴۰، مظلومی ۳۸، کشفیا ۴۳، الله کرمی ۲۱، نصیری ۳۶،‌ هادی رضایی ۲۸ و واعظ موسوی ۱۹ را آوردند که کار الله کرمی و واعظ موسوی به دور دوم کشید که در نهایت الله کرمی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

حضور خسروی وفا در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا
برگزاری جلسه خسروی وفا با مدیرکل شورای المپیک آسیا
پیام تبریک شورای المپیک آسیا به خسروی وفا

انتهای پیام/