آمادگی تیم ملی هندبال بانوان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا

سومین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان ، آذرماه در شهرستان بافق در استان یزد برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار ورزشی لحظه ، دهقانی نائب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در گفتگو با رادیو ورزش از برگزاری  سومین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال بزرگساران  برای اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی از چهارم تا دوازدهم آذرماه در شهرستان بافق استان یزد خبر داد .

 

مشروح گفتگو به این شرح است :

 

مجری: در مورد اردوی سوم تیم ملی هندبال بانوان صحبت کنید، دقیقا کی شروع می‌شود و چند روز ادامه خواهد داشت؟

میهمان: سومین اردوی آماده سازی تیم ملی بزرگسال جهت اعزام به نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی از چهارم تا دوازدهم آذرماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

مجری: چند بازیکن دعوت شدند؟

میهمان: ۲۲ بازیکن به این اردودعوت شدند.

مجری: در مورد دیدار مهمی که پیش روی ما است هم بفرمائید. چه مسابقات مهمی است و برنامه شما برای برگزاری دیگر اردو‌ها چگونه خواهد بود؟

میهمان: ده تیم در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا اعلام حضور کردند، در گروه A ایران، کره جنوبی، ازبکستان، هند و استرالیا هستند و در گروه B ژاپن، قزاقستان، هنگ کنگ، چین و تایلند. ما جزو دو تیم برتر گروه خودمان اگر باشیم وارد مرحله نیمه نهایی می‌شویم و ۵ تیم برتر در این دوره از مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ را دریافت می‌کنند.

مجری: در مورد حریفان چقدر الان شناخت داریم؟ کره جنوبی، هند، استرالیا و ازبکستان با ما همگروه هستند چقدر آنالیز شدند و چقدر رویشان شناخت داریم؟

میهمان: کره رقیب دیرینه ما است و همیشه در تمام مسابقات به جز سال گذشته به خاطر پاندمی کرونا حضور نداشتند، اما در مسابقات جهانی در رده‌های سنی دیگرشان حضور داشتند، در سال‌های گذشته ما کره را بار‌ها حضور داشتیم در مسابقات و تجربه کردیم، این یک تیمی است که در سطح المپیک و آسیا صاحب مقام است و یک حریف بسیار سرسخت نه برای ایران، برای کل جهان در ورزش هندبال است، اما ما باید تمرکزمان را روی سه تیم دیگر بگذاریم، ازبکستان، هند و استرالیا. ما در تمام رده هایمان هم در جهانی و هم آسیا با ازبکستان و هند بازی کردیم با ازبکستان در سال‌های گذشته رقیب ما بوده، ولی ما در مسابقات رده‌های پایه موفق شدیم ازبکستان را از پیش رو برداریم، در بزرگسالان هم با اختلاف چهار امتیاز در مسابقات سال گذشته ما مغلوب این تیم شدیم؛ لذا ما می‌توانیم با تمرکز و برنامه ریزی و آنالیز تیم‌های ازبک و هند امیدوار باشیم که بتوانیم از سد این دو تیم بگذریم واگر این اتفاق نیفتد اصلا نمی‌توانیم مجوز جهانی را بگیریم و الزام است که این اتفاق بیفتد. استرالیا هم رقیب آسیایی نیست از قاره اقیانوسیه است، ما به لحاظ آشنایی، ما به کشور‌های آسیایی آشنایی بیشتری داریم در گذشته ما با استرالیا هم گروه بودیم و در سال‌های گذشته بازی کردیم که مغلوب شدیم، اما انشاالله با برنامه ریزی که کادر خوب و مجرب ما دارند بتوانیم حداقل بعنوان دو تیم برتر از گروه، راهی نیمه نهایی شویم.

مجری: شاکله اصلی تیم هم همین‌هایی هستند که در اردو حضور دارند؟ یا ممکن است باز هم تغییر پیدا کند؟

میهمان: دروازه بان ما خانم فاطمه خلیلی است که جزو اعضای انتخابی در اردو هستند، ولی به دلیل اینکه در لیگ ترکیه هستندنتوانستندندنتوانستند هنوز مجوز حضور در تمرینات اردوی تیم ملی را بگیرند و پیگیر هستیم انشالله در اردوی آخر به تیم اضافه شوند. اصولا، چون درگیر بیماری آنفلوانزا هستیم ممکن است در اردو‌ها یکی دو تا از بازیکنان نباشند یا در اردو‌های دیگر بیایند، ولی بصورت کلی کسانی که به اردو دعوت شدند ما با ۱۹ نفر احتمالا طبق برنامه ریزی که شده تیم بین ۱۸ تا ۱۹ نفر از این ۲۲ نفر به علاوه دو سه نفر دیگر که به دلایلی که گفتم در اردو نیستند انتخاب می‌شوند و راهی این مسابقات خواهند شد.

مجری: سوم آذرماه هم رقابت‌ها در اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود، اردوی آخر شما کجا است؟
میهمان: در تهران هستیم.

انتهای پیام /