آمریکا میزبان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ شد

رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا سال آینده در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه  و به نقل از استاندارد، با تایید اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی، کوپا آمه‌ریکای سال آینده در ایالات متحده برگزار خواهد شد و شش تیم از کونکاکاف نیز در این رقابت‌ها حاضر خواهند بود.

کنمبول (اتحادیه فوتبال آمریکای جنوبی) اعلام کرد که پس از توافق با کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، این مسابقات را خارج از محدوده جغرافیایی خود برگزار خواهد کرد و بر این اساس رقابت‌ها سال آینده در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

شش تیم حاضر در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ با توجه به عملکردشان در لیگ ملت‌های پیش رو جایگاه خود را در این دوره از رقابت‌ها تضمین خواهند کرد به طوری که ۶ تیم اول رقابت ها جواز حضور در رقابت های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ را به دست خواهند آورد.

پیش از این قرار شد اکوادور میزبان این دوره از رقابت‌ها باشد ولی این کشور تصمیم گرفت طبق پیش بینی ها به دلیل مسائل امنیتی عمومی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ را میزبانی نکند.

ایالات متحده، مکزیک و کانادا به طور مشترک میزبان جام جهانی مردان در سال ۲۰۲۶ خواهند بود و هر ۳ کشور به احتمال زیاد در کوپا آمه ریکا ۲۰۲۴ نیز حضور خواهند داشت.

آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمریکا و جام جهانی است. آرژانتین در دوره قبل توانست برزیل را در دیدار نهایی شکست دهد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

انتهای پیام/