آموزش مرحله به مرحله نقاشی جغد + فیلم

    یکی از ساده ترین روش های نقاشی ، نقاشی با مداد سیاه است که از آموزش های ابتدایی آن می توان از کشیدن گل ، چهره ، حیوانات و چشم نام برد.

    به گزارش سرویس هنری شبکه لحظه ، از روش های ساده نقاشی می توان از نشقاشی با مداد سیاه نام برد ما در اولین مرحله در این نقاشی ، شناختن مداد است.

    شناختن مداد

    در ابتدا و قبل از شروع به کشیدن نقاشی ، مهمترین موضوع شناختن نوع مداد است. سطح کیفی هر طرحی به نوع مداد به شدت بستگی دارد و کیفیت مداد ، یک نشانگر در نقاشی است که نوع آن روی بدنه هر مداد نوشته شده است.

    مداد های سیاه در کل به دو دسته سری B و H تقسیم می شوند.

    سری مداد های B ، آن هایی هستند که نرم تر و البته پررنگ تر می باشند و در مقابل سری H از سختی بیشتری برخوردار اند و کمرنگ تر می باشند. مداد هایی که از نظر سختی و رنگ بین این دو گروه قرار داند نیز مداد های HB نام دارند.

    نقاشی ساده با مداد سیاه

    طراحی که می خواهد در این زمینه حرفه ای شود در ابتدا باید نحوه صحیح بدست گرفتن مداد را یاد بگیرد. به این نکته توجه داشته باشید که بدست گرفتن مداد در نقاشی و در نوشتن تفاوت دارد و یکسان بدست گرفتن در هر دو مورد کاملا غلط است. در نقاشی هرچقدر قسمت نزدیک به نوک مداد را بگیرید کنترل بهتری روی نقاشی و ظرافت آن خواهید داشت و در مقابل هرچه قسمت بالایی مداد را در دست بگیرید کنترل کمتری روی مداد خواهید داشت. البته با این تکنیک می توان در سایه زنی و کشیدن خطوط کمرنگ تر استفاده کرد.

    از طرح های مناسب و پرطرفدار در نقاشی با مداد سیاه ، نقاشی حیوانات است که مورد توجه علاقه مندان زیادی قرار دارد. در ادامه با آموزش کشیدن طراحی اسب با ما همراه باشید.

    ویدئو آموزش مرحله به مرحله نقاشی جغد