آیا مودریچ مرد سال 2018 جهان می شود؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، از سال 2008 تا کنون توپ طلا در انحصار دو بازیکن بوده  است: لیونل مسی و کریستیانو رونالدو. هر یک از این دو بازیکن در یک دهه اخیر پنج بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال شده اند و همواره یکی از این دو نفر عنوان اول و دیگری عنوان دوم را به خود اختصاص داده است. در این مدت تنها یک بار آندرس اینیستا در سال 2010 انحصار دو نفره “مسی-رونالدو” را شکسته است که در آن سال مسی، اینیستا و ژاوی به ترتیب عناوین یکم تا سوم را از آن خود کردند.

اما امسال وضعیت تغییر کرده است. با ناکامی تیم های ملی فوتبال آرژانتین و پرتغال در جام جهانی 2018 ، شانس مسی و رونالدو برای بردن ششمین توپ طلا تضعیف شده است و اکنون یک بازیکن غیر مهاجم از کشوری که هرگز یکی از قهرمان های جهان فوتبال نبوده مدعی دریافت این جایزه بزرگ در پاریس است.

لوکا مودریچ در جام جهانی 2018 با شایستگی موفق شد توپ طلا را به عنوان باارزش‌ترین بازیکن به خود اختصاص دهد و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این بار او باید به عنوان بهترین بازیکن سال جایزه را دریافت کند.

تیم ملی فوتبال کرواسی برای اولین بار در تاریخ فوتبال توانست به فینال جام جهانی روسیه صعود کند و مودریچ در تمام دیدارهای آن تورنمنت به عنوان بهترین و موثرترین بازیکن این تیم حضور داشت تا هم گل بزند و هم تعیین کننده سرعت بازی باشد. هیچ بازیکن دیگری در جام جهانی نتوانست در رکوردهایی که مودریچ به ثبت رساند با او برابری کند:

او در این رقابت ها 604 دقیقه بازی کرد، 63 کیلومتر دوید، 2 گل به ثمر رساند و در هر مسابقه به طور میانگین 69 پاس داد که 87 درصد از آنها درست بود.

مودریچ در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان هافبک باشگاه رئال مادرید نیز بسیار خوش درخشید و به ویژه در پیروزی 3-1 تیمش در فینال این رقابت ها در مقابل لیورپول نمایش موثری ارائه داد.

آمارهای او درفینال لیگ قهرمانان اروپا بسیار قابل توجه است:

%100 موفقیت در عبور از تکل های مدافعان

%94 دقت در پاس

88 بار تماس توپ با پا

70 پاس

4 دریبل

4 تکل

0 خطا

 

اکنون مسی و رونالدو را در نظر بگیرید: بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و آرژانتین نیز در یک هشتم نهایی جام جهانی باز ماند. تیم ملی پرتغال نیز در جام جهانی علیرغم تلاش های رونالدو نتوانست از سد اروگوئه عبور کند و قهرمانان یورو 2016 در اولین مرحله حذفی رقابت ها به خانه فرستاده شدند.

منصفانه یا غیر منصفانه، نتایج جام جهانی در ارزیابی بازیکن در تیم ملی بسیار مهم است و با در نظر گرفتن این موضوع  مودریچ برای دریافت توپ طلا از بیشترین شانس ممکن برخوردار است.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع : اسپرت نت