آیا ورزش کردن با شکم خالی باعث افزایش چربی سوزی می شود؟

ورزش با شکم پر و یا خالی چالشی که هنوز برای برخی ها مبهم است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ورزش کردن با شکم خالی باعث افزایش چربی سوزی می شود. این موضوع به این صورت است که در طول ورزش کردن ماهیچه های شما به دنبال منبع ATP  هستند و در صورتی که منبع کافی از ATP پیدا نکنند ، بدن به عنوان جایگزین به استفاده از پروتئین و چربی موجود در بدن به عنوان منبع ATP  استفاده می کند.

اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که پروتئین مورد استفاده برای تولید ATP از ماهیچه ها گرفته می شود و این امر موجب از دست دادن توده عضلانی می شود. در این صورت به هیچ وجه نمی توانید مانع این عمل شوید که پروتئین در غیاب کربوهیدرات استفاده نشود. بنابراین نمی توانید بدن خود را به گونه ای تنظیم کنید که فقط چربی به سوزاند.

همچنین همانطور که می دانید هدف ورزش کاران از ورزش تقویت و حفظ عضلات است ، بنابراین در صورتی که با شکم خالی ورزش کنند توده عضلات خود را از درست می دهند.

فعالیت کاتابولیک موجب کاهش توده عضلانی می شود

افرادی که صبح هنگام با شکم خالی ورزش می کنند ، بیشتر در معرض این مشکل قرار می گیرند ، زیرا در طول ساعات صبح شرایط کاتابولیک بالا تر است. فعالیت کاتابولیک منجر به تجزیه مولکول های پیچیده و تبدیل آنها به نوع ساده تری می شود. فعالیت کاتابولیک موجب کاهش توده عضلانی می شود که برای سلامت بدن مضر است.

وقتی قبل از این که فعالیت ورزشی انجام دهید غذا می خورید ، برای ورزش کردن انرژی بیشتری دارید و با شدت بیشتر و مدت زمان طولانی تری می توانید ورزش کنید ، نتیجه این ورزش هم ساختن غذای بیشتر است. هر چقدر در طول ورزش کردن بیشتر کربوهیدرات بسوزانید بعد از ورزش بدن شما چربی بیشتری می سوزاند.

بدن برای کار کردن به انرژی نیاز دارد بنابراین غذا خوردن قبل از ورزش باعث افزایش انرژی شما می شود و باعث افزایش مصرف اکسیژن بعد از ورزش کردن می شود.

خوردن غذا قبل از ورزش کردن همچنین باعث می شود که در طول روز کالری کمتری مصرف کنید. این تاثیر به این علت است که وقتی ورزش می کنید بدن بهتر و مفید تر از مواد مغذی که دریافت کرده است استفاده می کند. طبق یک سری از تحقیقات کسانی که قبل از ورزش کردن از کربوهیدرات های پیچیده استفاده می کنند ، در طول روز کمتر از دیگران غذا مصرف می کنند.

منبع بیتوته

بیشتر بخوانید:
واکنش رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به ادعای ساکت الهامی
نوروزی: کرونا بزرگترین آسیب را به منابع فدراسیون پزشکی ورزشی رسانده است
وبینار کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک

انتهای پیام/