اتفاق خوشایند از سوی وزارت ورزش؛ دربی بعد از چهار دهه میزبان واقعی را می‌شناسد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تاریخ آغاز مسابقات لیگ برتر مشخص شد و شانزده تیم از تاریخ 31 مرداد رقابت خود را برای قهرمانی در لیگ آغاز خواهند کرد.

این روزها بار دیگر صحبت از اختصاص جایگاه های ورزشگاه آزادی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال به صورت 90 به 10 است ؛ طبق گمانه زنی های مطرح شده و جلساتی که در شورای تامین در این باره انجام شده؛ الزمات مورد تایید شورای تامین و وزارت ورزش در ورزشگاه آزادی به خوبی رعایت شده است.

حالا اما به نظر می‌رسد با فراهم شدن زیرساخت‌ها در ورزشگاه آزادی و نصب گیت‌های ورودی، بلیت‌فروشی اینترنتی و اجرای آن به صورت استاندارد و البته مجهز شدن تمام نقاط استادیوم به دوربین‌های مدار‌بسته، زمینه برای اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ هم فراهم است و در لیگ نوزدهم دربی‌هایی کاملا متفاوت از دربی‌های گذشته تماشا خواهیم کرد.

استقلال و پرسپولیس قطعا تنها تیم های دنیا هستند که دربی را با تماشاگران برابر برگزار می کنند و هیچ یک از دو تیم بهره ی تماشاگر بیشتر را به صورت قانونی طی چهل سال اخیر نبرده است. دو باشگاه قدیمی ایران یکی از نقض کننده ترین اتفاقات فوتبالی را درخصوص شرایط میزبانی و میهمانی رقم زده اند. تصور کنید دو تیم فنرباغچه و گالاتاسرای با هم بازی کنند و تعداد تماشاگران هر دو تیم به دلیل مسایل امنیتی برابر باشد! اصلا شدنی نیست اما این مساله در ایران طی چهل سال اخیر رخ داده است. انتظار می رود حالا با برطرف شدن مشکلات زیرساختی؛ امسال دو تیم از شرایط میزبانی در دو دیدار رفت و برگشت بهره مند شوند.

خبرنگار: سپهر خرمی