اتفاق عجیب در چیدمان داوران لیگ برتر

کمیته داوران فدراسیون فوتبال امسال برخلاف فصول گذشته رویه عجیبی را در چیدمان داوری ها در پیش گرفته است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ همواره در ماجرای چیدمان داوری ها در فوتبال ایران رسم بر این بوده که داوران و کمک داوران از چند روز قبل ابلاغ قضاوت خود در بازی ها را دریافت می کردند و سایت فدراسیون فوتبال نیز یک تا سه روز قبل اسامی داوران و کمک داوران را روی خروجی خود منتشر می کرد.

به عبارت بهتر شرایط اینگونه بوده که داوران تقریبا از 5 تا یک هفته قبل خبر داشتند مسئولان کمیته چه بازی ای را برای آنها در نظر گرفته اند و در این خصوص برنامه ریزی می کردند.

امسال اما این رویه به شکل عجیبی تغییر کرده و موجبات ناراحتی داوران فوتبال ایران را فراهم آورده است. در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر اسامی داوران قضاوت کننده در مسابقات یک یا دو روز قبل اعلام شده و جالب اینکه ابلاغ داوران هم در همین زمان به آنها ارائه شده است.

ظاهرا در فصول قبل در یک گروه که متشکل از داوران و اعضای کمیته بوده اسامی داوران قضاوت کننده قرار داده می شد و قاضی های فوتبال ایران از سوت زدن خود در هفته پیش رو باخبر می شدند، امسال اما این اتفاق رخ نمی دهد و مشخص نیست دلیل آن چه بوده است.

این در حالی است که اکثر داوران فوتبال ایران شغل اصلی شان در عرصه دیگری است و باید چند روز زودتر از ابلاغ قضاوت خود باخبر باشند تا بتوانند برای زندگی کاری شان برنامه ریزی کنند.

چنین اشکالی سبب شده تا در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر برخی داوران از رفتن به مسابقه ای که کمیته برای آنها در نظر گرفته سر باز بزنند و کمیته داوران به شکل نامحسوس اقدام به تغییر اسامی داوران بگیرد!

انتهای پیام/