اجازه حضور بازنشسته‌ها در ریاست هیأت‌های استانی/ ورود بازنشسته‌ها به فدراسیون‌ها ممنوع

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اصلاح اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی از دو سال پیش در دستور کار مسئولان وزارت ورزش قرار گرفت که حالا خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه تا یکی دو هفته آینده این اساسنامه نهایی خواهد شد. مهمترین موضوعی که در اساسنامه فدراسیون‌ها مطرح شده “شغل نبودن ریاست فدراسیون” است

بر این اساس این امکان وجود خواهد داشت تا افراد دو شغله هم بتوانند برای ثبت نام در ریاست فدراسیون‌ها اقدام کنند.

نکته مهم دیگر این است که در صورت تصویب اساسنامه و اجرایی شدن آن برای پست‌های ریاست هیأت‌های استانی افراد بازنشسته هم می‌توانند دوباره بر مسند قدرت بنشینند.

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در این باره اظهار داشت: اگر اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاح شوند برای ریاست هیأت‌های استانی بازنشسته‌ها هم می‌توانند ثبت‌نام کنند اما در خصوص فدراسیون‌ها چون آنها نهادهای عمومی غیردولتی هستند فعلا بازنشسته‌ها نمی‌توانند ورود کنند. 

وی درباره حضور دو شغله‌ها گفت: با توجه به اینکه ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود این امکان وجود دارد تا از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم. اگر اساسنامه تصویب شود این امکان راداریم تا از ظرفیت بازنشسته‌ها در استان‌ها استفاده کنیم اما در فدراسیون‌ها طبق اساسنامه جدید اعضای هیأت رئیسه منهای دبیر و خزانه‌دار که حقوق بگیر هستند و شغل محسوب می‌شود سایر اعضا از جمله رئیس و نواب رئیس حقوق بگیر فدراسیون نیستند و دریافتی نخواهند داشت. 

منبع: فارس