احتمال خداحافظی بوکس با المپیک

باعضای هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک قرار است در فاصله کمی بیش از یک سال تا برگزاری المپیک پاریس با یکدیگر دیدار داشته باشند .

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه.به نقل از  اینساید د گیمز، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، قرار است در شهر لوزان سوئیس، جلسات هیئت اجرایی را راهبری نماید تا درباره آمادگی‌ها برای بازی‌ها و سایر چالش‌های پیش روی جنبش المپیک با اعضای هیات اجرایی تبادل نظر داشته باشد.

این گفتگوها قبل از برگزاری نشست فوق‌العاده IOC در روز پنجشنبه (22 ژوئن) برگزار می‌شود، نشستی که انتظار می‌رود فدراسیون بین المللی بوکس IBA از جنبش المپیک اخراج شود. IOC پس از تشکیل جلسه هیئت اجرایی در اوایل ماه جاری، لغو به رسمیت شناختن این نهاد در سراسر جهان را موکدا توصیه کرده است. از سوی دیگر فدراسیون بین المللی بوکس این اقدام را “واقعاً نفرت انگیز و صرفاً سیاسی” خوانده و پیشتر علیه تصمیم کمیته بین المللی المپیک به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرده است. بوکس قرار است جایگاه خود را برای پاریس 2024 حفظ کند و هیئت اجرایی IOC نیز در نشست IOC توصیه می کند که جایگاه خود را در برنامه “به نفع ورزشکاران بوکس و ورزش” حفظ کند. تنها 402 روز تا افتتاحیه المپیک در پایتخت فرانسه باقی مانده است. کمیته برگزاری پاریس 2024 به رهبری تونی استنگوئه قرار است در نخستین روز از نشست هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در لوزان، آخرین به روز رسانی در مورد آمادگی برای بازی ها را ارائه نماید.