اخباری: نظیر شجاعی در فوتبال نداریم/ هر استان یک زنوزی داشت اروپایی می‌شدیم

سرمربی موقت تیم فوتبال ماشین سازی تبریز گفت: اگر در هر استان یک نفر مثل زنوزی بود که اینطور دلسوزانه و با جان و دل برای تیم‌های شهرش از جیب هزینه کند، واقعا وضعیت فوتبال ما به سمت باشگاهداری در اروپا می‌رفت

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  سعید اخباری در نشست خبری پیش از دیدار دو تیم ماشین سازی و تراکتور تبریز اظهار داشت: لازم است اشاره کنم که وحیدبیاتلو زحمات زیادی برای این تیم کشید. خیلی سخت است که حدود سه ماه تیمی را با بازیکنان جدید و با شرایط و بودجه‌ای که تعریف شده بود، از نو بسازید. باید از او قدردانی و تشکر و برایش در ادامه مسیر آرزوی موفقیت کنیم. بعد از رفتن بیاتلو من هم قصد رفتن داشتم اما با توجه به اینکه تحت قرارداد باشگاه هستم و از من خواستند برگردم و انجام وظیفه کنم. 

وی ادامه داد: با تیمی بازی داریم که نامش تراکتور است و هواداران پرشور و قدمت دارد. اتفاق ویژه ای که برای این تیم افتاد که  شخصی مثل زنوزی می آید و در این شرایط اقتصادی کشور از جیب خودش به این صورت هزینه می‌کند. در هفت استان کار کردم و آذربایجان شرقی استان هشتم است که مربیگری فوتبال می‌کنم. اگر در هر استان یک نفر مثل زنوزی بود که اینطور دلسوزانه و با جان و دل برای تیم‌های شهرش از جیب هزینه کند، واقعا وضعیت فوتبال ما به سمت باشگاهداری در اروپا می‌رفت که مالکیت خصوصی باشگاه‌ها فوتبال را می‌گرداند نه فوتبال دولتی.

اخباری افزود: به او تبریک می‌گویم. مناعت طبعی دارد که با جان و دل از تیمش حمایت می‌کند. سه کاپیتان تیم ملی را به این تیم آورد. بازیکنان بسیار بزرگی برای این تیم به خدمت گرفت. تراکتور پر از ستاره است. همیشه اسم این تیم مبین این است که شما بازی سختی دارید.

مربی ماشین سازی با اشاره به سرمبیگری مسعودشجاعی در تراکتور عنوان کرد: الان هم مسعود شجاعی در راس امور فنی این تیم است. لازم است بگویم او کاپیتان تیم ملی ما است. به هرحال تا سه ماه پیش حضور داشته و امیدوارم اسکوچیچ بازهم او را به تیم ملی دعوت کند چون زحمات او برای فوتبال ایران واقعا بی نظیر است. سه دوره در جام جهانی بوده و در فوتبال کسی را پیدا نمی‌کنید که سه دوره در جام جهانی حضور داشته، او آنقدر تجربه و پختگی دارد که فکر می‌کنم در این مقطع در تیم ملی به دردمان می‌خورد.

اخباری اضافه کرد: تجربه‌ای زیادی از حضور در بزرگترین تیم‌های دنیا دارد و بالاترین سطح فوتبال دنیا را تجربه کرده، فکر می‌کنم فردا تقابل بسیار سختی داریم. امیدوارم با توجه به این دو جلسه تمرینی که داشتیم و صحیت هایی که با بازیکنان کردیم، بازی بسیار خوبی را از دو تیم ببینیم.

مربی ماشین سازی در مورد اینکه آیا فردا از این تیم شاهد بازی هجومی هستیم، گفت: ماشین سازی از تراکتور قدیمی‌تر است و هواداران متعصبی هم دارد که سطح توقعشان معقول است. می‌دانند با با این هجمه‌ای که روی تیم وجود دارد و نتایج ضعیف گذشته، می‌خواهیم هوشمندانه بازی کنیم. قطعا همه تیم‌ها برای بردن می‌آیند. با توجه به شرایطی که ما داریم قطعا هدف، نیت و شرایط تمرینی‌مان بر اساس نتیجه گرفتن است و تلاشمان را کرده‌ایم. 

وی افزود: برای من باعث افتخار است که با هر سمتی در باشگاه ماشین سازی به عنوان یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبالمان و استان آذربایجان با هواداران متعصبی که سر تمرین دیدم، همچنین مجموعه ای از دوستان و همکاران باشگاه که انسان های و پاک و شریف و دلسوز هستند برای من باعث افتخار است که در این مجموعه با هر سمتی مشغول به کار هستم. 

اخباری در خصوص اینکه چه حسی از اولین تجربه سرمربیگری دارد، گفت: 12 سال است که در 8 استان مشغول به کارم. بیشترین سال حضورم در خوزستان بود که با استقلال خوزستان قهرمان شدیم و دو سال هم در فینال بودیم. ولی به عنوان سرمربی در لیگ دو کشور حضور داشتم. در لیگ برتر برای اولین بار است که مسئولیت فنی یک تیم به من سپرده شده، حس خوب قضیه از این جهت است که در تیم خوب وباریشه ماشین سازی و به هرحال مقداری شرایط الان برای این تیم در جدول مساعد نیست.

وی ادامه داد: برای ما شروع لیگ از فرداست. با بازیکنان صحبت کردیم. می‌خواهیم اتفاقات گذشته را کنار بگذاریم و شروع به پیشرفت کنیم. بازیکنان ما هم میل به پیشرفت دارند. تمام تلاشمان این است که بتوانیم با یک حس خوب در هر بازی به میدان برویم. برای بازی فردا مصدوم و محرومی هم نداریم. همه بازیکنان ما آماده بازی هستند.

اخباری تصریح کرد: خلی دوست داشتیم هواداران دو تیم در ورزشگاه باشند. کاش این ویروس سایه‌اش را از سر ما کم کند و برود و دوباره هواداران پرپور به خصوص تراکتور به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا و شاید دنیا باشیم. حیف است شور و انرژی که تماشاگران به بازی‌ها می‌دهند نباشد. دلیل اینکه کیفیت بازی‌ها هم پایین آمده نبود تماشاگران است. باز هم از همه کسانی که فوتبال آذربایجان را به سمت فکر می‌کنم فوتبال این استان از همه استان‌ها حرفه‌ای تر است.

وی گفت: چون به مبنای استاندارد اروپایی نزدیک شده، تیمداری به صورت خصوصی است. واقعا باید قدردان زحمات زنوزی در فوتبال ایران باشیم. امیدوارم روزی در همه استان‌ها فردی مثل او حضور داشته باشد و فوتبال خصوصی را بینیم و از فوتبال دولتی خارج شویم.

انتهای پیام/