اختصاصی لحظه | جنجال فینال جام حذفی چرا و چگونه شکل گرفت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ دیدار پایانی جام حذفی با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید اما به طور قطع طولانی ترین دیدار تاریخ فوتبال در جام حذفی یک کشور می تواند این تقابل در ورزشگاه فولاد آره نا لقب بگیرد.

اما چرا این اتفاق وحشتناک در این ورزشگاه رخ داد؟

سازمان لیگ بدون تدبیر خاصی سکوهای ورزشگاه را برای هواداران دو تیم تفکیک نکرده بود و یکی دیگر از عجایب این مسابقه چک نکردن بلیت هوادارانی بود که قصد حضور در ورزشگاه را داشتند به همین دلیل هر تماشاگری که قصد ورود به ورزشگاه را داشت بدون بلیت هم می توانست وارد شود!

ساعت 17 ورزشگاه به طور کامل توسط هواداران پرسپولیس پر شد و به همین دلیل هواداران داماش که حدود 500 نفر بودند بیرون از ورزشگاه ماندند به همین دلیل مدیرعامل این تیم اعلام کرد تا زمانی که هواداران این تیم روی سکوهای ورزشگاه حضور پیدا نکنند اجازه نمی دهد تیمش وارد زمین شود.

سعید فتاحی که نسبت به برگزاری این مسابقه عاجز مانده بود از علیرضا بیرانوند درخواست کرد با بلندگوی ورزشگاه از هوادارانی که جایگاه خبرنگاران را تسخیر کرده بودند آنجا را تخلیه کنند تا هواداران داماش بتوانند جای آنها را بگیرند. این امر البته با مخالفت هواداران داماش رو به رو شد چرا که دوست نداشتند از پشت شیشه تیمشان را تشویق کنند ضمن اینکه جایگاه خبرنگاران در بهترین حالت 150 نفر گنجایش داشت که بسیار کمتر از تعداد هواداران داماش بود!

یک ساعت از ساعت 21 ( زمان آغاز مسابقه ) گذشته بود که تماشاگران کلافه شروع به شکستن صندلی و پرتاب آن به درون زمین کردند. شایعه لغو این مسابقه باعث شد تا ورزشگاه تقریبا به طور کامل تخلیه شود اما با بازگشت دوباره ی تماشاگران، این بار تماشاگران داماش هم توانستند در بخش ویژه ی ورزشگاه حضور پیدا کنند تا بازی با 2 ساعت و 20 دقیقه تاخیر سرانجام آغاز شود. گفتنی است یگان ویژه هم تلاشی برای مدیریت و کنترل حواشی شکل گرفته نداشت تا در  کنار سومدیریت سازمان لیگ و شخص سعید فتاحی این مشکل بزرگتر نمایان شود.

خبرنگار: سپهر خرمی