از قول معاون وزیر برای احداث آکادمی گلف تا آموزش این رشته در مدارس

به منظور توسعه بیشتر ورزش گلف در سطح قهرمانی و مبتدی تصمیمات جدیدی در رابطه با این رشته گرفته شد.

 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف نیز گفت: متوجه مشکلات وزارت ورزش هستم اما از این وزارت و وزیر ورزش می خواهم به ما برای احداث آکامی گلف کمک کنند، نه کمک مادی اما مجوز احداث آکادمی گلف را کنار زمین گلف به ما بدهند.

تیم ملی سورتمه تهران در مسابقات لیگ برتر گلف به قهرمانی دست یافت، به همین منظور مراسمی برای اهدای مدال طلا به این تیم و تیم های دوم و سوم برگزار شد. عزیزی در این مراسم، ضمن تقدیر از تیم قهرمان و ورزشکاران این رشته بر دست آورد های گلف بازان کشور مروری کرد و خواستار حمایت وزارت ورزش از این رشته شد.

قول معاون وزیر ورزش به رئیس فدراسیون گلف

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: جای خوشحالی است که ورزش گلف این گونه توسعه یافته است. قول می دهم کمک کنم تا مشکلاتی که فدراسیون گلف برای احداث اکادمی دارد در حد توان مرتفع کنم چون هدف ما هموار کردن مسیر موفقیت برای ورزشکاران و افرادی است که استعداد دارند و برای قهرمانی تلاش می کنند.

گلف یک ورزش اشرافی نیست

سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: گلف ورزش اشرافی نیست و آنچه در اذهان حک شده صحت ندارد. گلف ما امروز شرایطی دارد که می‌توانیم آن را به مدارس و سایر بخش ها تعمیم و توسعه دهیم.

خاستگاه ورزش گلف در ایران، شهر مسجد سلیمان است. این ورزش در فضای باز و عموما در زمین چمن انجام می شود و ویژگی های این رشته باعث شده انجام آن حتی برای کودکان و کهن سالان نیز ممکن باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تمام فدراسیون‌ها نیاز به زیرساخت دارند، اما فدراسیون گلف از این مهم محروم است. من شاهدم آقای عزیزی از نهایت امکاناتش استفاده کرده و اگر امکانات بیشتری داشته باشد به بالاترین اهداف این رشته دست خواهد یافت.

سعیدی گفت: حتما نیازی به زمین ۱۸ میدان نیست. در دانشگاه‌های کره، گلف کرس تمرینی دارند که برای آشنایی و تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چوب گلف از تجهیزات مورد نیاز برای انجام این ورزش است و از جنس چوب یا فلزات است و با تهیه چوب و توپ گلف می توان سال ها این ورزش را انجام داد.

بیشتر بخوانید :
تیم سورتمه تهران قهرمان لیگ برتر گلف شد
حفاری فینالیست لیگ برتر گلف شد
نتایج هفته نخست دور برگشت مسابقات لیگ برتر گلف

انتهای پیام/