اسبقیان: وزارت ورزش از میزبانی‌های بین‌المللی استقبال می‌کند

معاون وزیر ورزش گفت: سیاست وزارت ورزش این است که میزبانی‌ها را در شورای برون‌مرزی با نظر موافق تصویب کنیم.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، محمدشروین اسبقیان درباره برگزاری مسابقات کوراش قهرمانی آسیا به میزبانی تهران اظهار کرد: از همان روز اول می‌دانستیم که با برنامه‌ریزی و تلاشی که آقای امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو و کوراش، داشتند، مسابقات خوبی را شاهد خواهیم بود. این رشته در کشور نوپاست و برنامه‌ریزی‌های خوبی برایش انجام شده است تا در سال‌های بعد روی سکوی اول نیز قرار بگیریم.

 

او ادامه داد: عملکرد ورزشکاران ما خصوصا بانوان خوب بود و ازبکستان هم از اول روی این رشته سرمایه‌گذاری کرده است و جزو قدرت‌های اصلی به شمار می‌رود. امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش زیاد به سکوی اول نیز برسیم.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش برنامه‌ای برای بیشترشدن میزبانی‌ها در ایران از مسابقات بین‌المللی دارد، اظهار کرد: ما کنار فدراسیون‌ها هستیم. سیاست وزارت ورزش این است که میزبانی‌ها را در شورای برون‌مرزی با نظر موافق تصویب می‌کنیم چون ما علاقه داریم که ورزشکاران کشورهای مختلف به ایران آمده و شرایط‌ خوب و امنیت ایران اسلامی را از نزدیک ببینند. یکی از فاکتورهای مهم نیز ارتباط میان ملت‌هاست که از طریق دیپلماسی ورزش قابل دستیابی است.

 

او درباره میزبانی ایران از مسابقات ناشنوایان نیز گفت: ستاد عالی مسابقات تشکیل شده است و وزارت ورزش نیز یه عنوان ناظر، نظارت می‌کند تا کارهای اجرایی به‌خوبی انجام شوند. قطعا حمایت و نظارت کافی را انجام می‌دهیم تا میزبان خوبی در این دوره از مسابقات ناشنوایان باشیم.

 

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات دوومیدانی فردا برگزار می‌شود، توضیح داد: بله، قطعا این انتخابات برگزار خواهد شد.

 

اسبقیان درباره تخصیص بودجه فدراسیون‌ها نیز گفت: ما تفاهمنامه‌ها را با فدراسیون‌ها منعقد کرده‌ایم و تنها با یکی – دو فدراسیون که در ماموریت خارجی بودند تفاهمنامه منعقد نشده است اما در حالت کلی منعقد شده و یکی دو مرحله مساعدت صورت گرفته است و یک مساعدت دیگر هم طی امروز یا فردا انجام می‌شود.

 

او درباره شرایط بسیار بد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی نیز گفت: قطعا مدیر شرکت توسعه برنامه‌ای برای کل مجموعه آزادی دارد و خود وزیر ورزش هم روی این مجموعه حساسیت زیادی دارد. ما بنا داریم این ورزشگاه که یک سرمایه ملی است و برای برگزاری میزبانی‌ها و مسابقات بین‌المللی تنها مجموعه مهمان‌پسند است، توجه بسیاری کنیم.

 

اسبقیان درباره شرایط بسیار بد تهویه پنج سالن و خصوصا سالن بسکتبال نیز گفت: تعمیرات جزئی این مجموعه برای فدراسیون‌هاست اما تعمیرات کلی برای شرکت توسعه است.

 

او درباره روند دستگیری افراد مختلف دخیل در پرونده فساد یک باشگاه فوتبالی در لیگ برتر نیز گفت: مقررات هر چه باشد انجام می‌شود. دستگاه‌های نظارتی تصمیم‌گیرنده‌اند و ما هم حمایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/