استقلال – ملوان؛ تارتار برای پرسپولیس و سپاهان بازی می کند؟

استقلال فرصت بسیار خوبی برای افزایش فاصله خود با تعقیب‌کنندگانش در صدر جدول دارد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ از چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر، ملوان در انزلی میزبان استقلال تهران خواهد بود؛ دیداری که در بازی رفت با برتری یک بر صفر آبی‌ها در آزادی به پایان رسید تا تیم جواد نکونام تنها تیم مدعی باشد که توانسته ملوان را در نیم‌فصل اول شکست دهد.

ملوان در حالی پای به این مسابقه می‌گذارد که در نیم فصل اول از بازی مقابل چهار تیم مدعی فقط به استقلال باخته و مهدی تارتار اصلاً دوست ندارد در اولین بازی نیم فصل دوم در انزلی با قبول شکست مقابل استقلال دبل شود. تیم تارتار در اولین بازی خود پس از تعطیلات لیگ برتر، ذوب‌آهن را در اصفهان شکست داد تا نشان دهد با تغییراتی که داشته چهره خطرناک‌تری در ادامه فصل است و باید دید مقابل استقلال چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

در سمت مقابل استقلال برخلاف چالش‌های بیرون زمین، در مستطیل سبز خوب عمل کرده و توانسته صدرنشین بازی‌ها باشد. آبی‌ها هفته گذشته برابر صنعت نفت هم پیروز شدند و حالا با کسب دومین پیروزی پیاپی در نیم فصل دوم می‌توانند فاصله بسیار خوبی با تیم‌های تعقیب‌کننده خود پیدا کنند و باید دید نکونام و شاگردانش خواهد توانست در مرداب، قوی سپید را شکار کنند یا نه.

چهره ویژه: نکته جالب این مسابقه می‌تواند اولین حضور میلاد سرلک در ترکیب ملوانی‌ها باشد. بازیکن سابق پرسپولیس که با کلی سر و صدا به سربازی رفته و تا به الان نتوانسته برای تیم جدیدش به میدان برود و باید دید تارتار از سرباز پرسپولیسی خود برابر استقلال رونمایی خواهد کرد یا نه.

نکته آماری: اما دو تیم ۲۵ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل کار کسب ۱۴ پیروزی برای استقلال و تنها ۴ برد برای انزلی‌چی‌ها بوده است. همچنین از آخرین پیروزی قوی سپید برابر استقلال چیزی حدود ده سال می‌گذرد و بندرنشینان آخرین بار در لیگ سیزدهم توانستند با هدایت دراگان اسکوچیچ با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال امیر قلعه‌نویی را در انزلی شکست دهند.

آمار به سود نکونام: آمار سرمربیان هم مقابل یکدیگر و تیم مقابل جالب توجه است. مهدی تارتار در ۲۱ تقابلی که با استقلال داشته صرفاً ۲ بار برنده بوده و ۱۵ مرتبه شکست خورده است. این سرمربی در برابر جواد نکونام هم ناکام بوده و در ۹ تقابلی که با تیم‌های تحت هدایت سرمربی آبی‌ها داشته به یک برد رسیده و سه مرتبه باخته تا دست پایینی در رویارویی‌های مستقیم داشته باشد.

نتیجه هفته گذشته: ملوان با یک گل در اصفهان ذوب‌آهن را شکست داد و استقلال هم با همین نتیجه در تهران از سد صنعت نفت گذشت.

وضعیت در جدول: ملوان با ۲۷ امتیاز پنجم است و استقلال با ۳۵ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران

ملوان – استقلال

پنج‌شنبه ۳ اسفند ساعت ۱۷:۱۵

ورزشگاه سیروس قایقران انزلی

تیم داوری: علی‌اصغر مومنی – فرهاد فرهادپور – دانیال باشنده – مهرداد خسروی

منبع فوتبالی