اسکوچیچ: بعد از جام جهانی می توانم به پیشنهاداتم فکر کنم

در دور قبلی انتخابی جام جهانی من به بازیکنانم گفته بودم حق ندارید در هیچ مسابقه‌ای مساوی کنید یا ببازید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شبکه الجزیره اسپورت در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت دراگان اسکوچیچ پرداخت و گفت و گویی مفصل را با این مربی ترتیب داد که خلاصه ای از صحبتهای وی را در زیر می خوانید: در دور قبلی انتخابی جام جهانی من به بازیکنانم گفته بودم حق ندارید در هیچ مسابقه‌ای مساوی کنید یا ببازید. هر وقت زمان سپری شد، ما بیشتر پی بردیم که می‌توانیم به هدفمان دست پیدا کنیم و با 4 پیروزی دور اول را با موفقیت به پایان رساندیم. در تیم ملی بر خلاف باشگاهی مهم این است که نفرات خوبی انتخاب کنید و صاحب دیدگاه و بینش باشید. برای بازی‌های تیم ملی فقط دو روز زمان نیاز دارید که اطلاعات لازم را کسب کنید و همین نشان می دهد که باید تصمیمات فوری و مهمی گرفت. یک مربی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم بگیرد که تیمش برای مسابقه بعد چگونه بازی کند.

وی افزود: شاخصه مربیان کروات این است که اهل کار زیاد هستیم. ما به هیچ وجه از کار شانه خالی نمی‌کنیم و این مسأله بزرگ‌ترین وجه تشابه بین من و مربیان سابق کروات حاضر در فوتبال ایران است. یک ضرب المثل وجود دارد که اگر یک مربی می‌خواهد موفق شود، بازیکنانش باید 120 درصد از توان خود را خرج کنند. این ضرب‌المثل کاملا مختص ایرانی‌ها است. بازیکنان ایرانی هر کدام به تنهایی می‌توانند از مرزهای توانایی خود عبور کنند. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی و توانایی فنی فوق‌العاده هستند. البته بخش عمده‌ای از مشکلات به مسائل تاکتیکی برمی‌گردد که ما روی این موضوع کار کرده‌ایم.

دراگان اسکوچیچ گفت:ما در خط حمله بازیکنانی داریم که هیچ کس به گرد آنها نمی‌رسد. شاید یکی از اهداف من کار کردن با تیم ملی دیگری باشد یا حتی رفتن به اروپا. انگیزه‌های من بسیار زیاد است اما همانطور که گفتم تنها هدفم صعود ایران به جام جهانی است. رفتار مردم و مسئولان فوتبال ایران در شرایط تحریم من را شیفته خود کرده است. فوتبال ایران با وجود همین تحریم‌هایی که شما می‌گویید خودش را در بالاترین سطح حفظ کرده و لیگ این کشور یکی از بهترین لیگ‌های مهیج آسیا محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت تیم ملی ایران را به من دادند، این فشار وارد شد که من جایگزین نفراتی چون کی‌روش ویلموتس شده‌ام و بعد از آنها مرتب سوال می کردند آیا می‌توانم هدایت ایران را برعهده داشته باشم یا خیر. مردم ایران خوب می‌دانند تیم ملی کشورشان چه پتانسیلی دارد و به همین دلیل آنها همیشه نتیجه و موفقیت می‌خواهند. باید اقرار کنم که فشار بزرگی روی من بود چون در ایران رسانه‌ها بسیار زیاد هستند و به سختی می‌توان با آنها کنار آمد، اما با کسب نتایج خوب اوضاع بهتر شد و من مطمئن هستم شرایط بهتر هم خواهد شد.

اسکوچیچ در پایان گفت: من پیشنهادی از تیم‌های ثروتمند حوزه خلیج فارس داشته‌ام که در حال حاضر اصلا علاقه‌ای به آن پیشنهاد ندارم. من سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هستم و فراتر از آن چیزی را نمی‌بینم. بعد از اینکه با تیم ملی ایران به جام جهانی رفتیم و حضور خوبی در این مسابقات داشتیم، می‌توانم به پیشنهادات یا تغییر محل کارم فکر کنم.

بیشتر بخوانید:
قرارداد اسکوچیچ تا پایان جام جهانی 2022 است
تبریک اینستاگرامی دراگان اسکوچیچ به اعضای تیم ملی فوتبال بانوان+عکس
لیست محرمانه اسکوچیچ برای دیدار با امارات

انتهای پیام /