اشک بانوی تنیسور مطرح جهان در آمریکا را به خاطر تبعیض نژادی درآوردند

نائومی اوساکا به خاطر رفتارهای نژادپرستانه تماشاگران در مسابقات ایندین‌ولز گریه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ایندین ولز یکی از معتبرترین تورنمنت‌های تقویم تنیس جدا از ۴ گرنداسلم است اما در طول سال‌ها برگزاری مسابقات تنیس همیشه حاشیه‌هایی هم به دنبال داشته است. تماشاگران بسیار زیاد این مسابقات آن را “پنجمین گرنداسلم” می‌نامند و ورزشگاه محل برگزاری دومین استادیوم بزرگ تنیس در جهان است.

این تورنمت با این همه سابقه برای همه تنیس بازان رویداد خوشحال‌کننده‌ای نبوده است؛ به عنوان مثال نائومی اوساکا در جریان مسابقه امروز او با صحنه بسیار زشتی روبه رو شد. یکی از تماشاگران با صدای بلند خطاب به وی گفت: نائومی تو زن بدبختی هستی!

اوساکا بعد از این اتفاق گفت که این موضوع او را یاد حادثه‌ای می‌اندازد که سال ۲۰۰۱ برای خواهران ویلیامز افتاد.

در آن سال، سرنا ویلیامز در سن ۱۹ سالگی عنوان قهرمانی را به دست آورد اما در طول مسابقه هو شد و به همراه خواهرش ونوس و پدرش ریچارد مورد آزار نژادی قرار گرفت. آزار شدید خانواده ویلیامز وحشتناک بود و آنها قول دادند هرگز به ایندین ولز باز نگردند. سرنا ویلیامز در سال ۲۰۱۵ پس از ۱۴ سال عدم حضور در مسابقات، تصمیم گرفت به تحریم خود پایان دهد.

توهین و تمسخر تماشاگران برای اوساکا بسیار گران تمام شد و او در جریان مسابقه درخواست کرد در این خصوص صحبت کند. این تنیسور مطرح جهان گفت: آیا می‌توانم میکروفون شما را قرض بگیرم؟ فقط می‌خواهم چیزی بگویم و قصد فحش دادن ندارم. من فحش نمی‌دهم، فقط حرفی روی قلبم سنگینی می‌کند.

وی اجازه صحبت کردن پیدا نکرد و این مسابقه را باخت تا از دور رقابت‌ها کنار برود. اوساکا بعد از پایان مسابقه خطاب به تماشاگران گفت: احساس می‌کنم به اندازه کافی جلوی دوربین گریه کرده‌ام. من قبلا مورد توهین قرار گرفته بودم اما اذیت نشدم. اینجا ویدئویی را از خواهران ویلیامز دیدم که مورد توهین قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

شکست تیم دو نفره بانوان مسابقات تنیس روی میز قطر در گام نخست
قهرمان تنیس روی میز جهان درگذشت
رفتار غیرورزشی یک تنیسور ۲۵ هزار دلار آب خورد

انتهای پیام/