اصلاحات جذاب فدراسیون جهانی تنیس روی میز؛ تغییر رنگ‌ توپ و راکت بعد از المپیک

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در تنیس روی میز از رنگ‌های دیگری به جای رنگ سنتی قرمز و سیاه استفاده می‌شود.

قوانین کنونی تنها برای دو رنگ استفاده می شود اما فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) با پیشنهادات هیجان انگیز موافقت کرده و ادعا می‌کند چشم‌انداز تصویری این ورزش را تقویت خواهد کرد.

توماس ویکتر، رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز، گفت که تغییرات در جلسه عمومی سالیانه مورد بحث قرار گرفت.

استیو دینتون مدیر اجرایی فدراسیون جهانی در این باره به شینهوا گفت: پیشنهادات ارائه شده می‌تواند رنگ‌های مختلفی را دربر بگیرد تا زمانی که رنگ در مقایسه با توپ و انعکاس آن مشکل نداشته باشد.

وی افزود: هنوز هم برخی از محدودیت‌ها در رنگ وجود دارد که این رنگ‌ها باید مورد تایید دپارتمان تجهیزات فدراسیون جهانی قرار بگیرد. هنوز هم در مورد بازتاب و روشنایی قوانین سختی وجود دارد. این پیشنهاد پس از بازی‌های المپیک توکیو تصویب شد، بنابراین برای بازی‌های المپیک 2020 هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت.

این پیشنهاد مطرح شده که از توپ‌هایی به رنگ زرد بعد از المپیک توکیو در مسابقات تنیس روی میز استفاده شود. البته باید در این خصوص تست شود تا رنگ توپ در بازیکنان و تصاویر تلویزیونی تاثیر منفی نگذارد.

منبع: فارس