اطری کشتی‌گیری با سبک کلاسیک ایرانی و مدعی مدال در جهانی

یک سایت آمریکایی نوشت که مدعیان وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت سختی با رضا اطری خواهند داشت.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از ۲۵ شهریور در صربستان آغاز می‌شود که قرار است ورزشکاران برتر سهمیه المپیک پاریس را نیز کسب کنند.

سایت Flowrestling در گزارشی به تحلیل وزن 61 کیلوگرم پرداخت؛ وزنی که رضا اطری طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی در سید یک قرار دارد.

مدعیان:

عباسگاجی ماگومدوف قهرمان جهان در سال 2021 خود را به عنوان بهترین کشتی‌گیر وزن 61 کیلوگرم جهان معرفی کرد. ماگومدوف با شکست دادن دیتون فیکس در فینال با نتیجه 4 بر1 قهرمان جهان شد. وی به خاطر پایان دادن زودهنگام مسابقات و توانایی در امتیاز گرفتن معروف است.

پس از ماگومدوف 3 کشتی‌گیر دیگر به عنوان مدعی در این وزن هستند که می‌توانند این کشتی‌گیر روس را در جهانی به چالش بکشند: رضا اطری از ایران، ویتا آروجوآ از آمریکا و تایری‌بک ژاماشبک از قرقیزستان.

رضا اطری کشتی‌گیر ایرانی فینالیست این وزن است که باید مدعی قهرمانی جهان به حساب آید. اطری سال گذشته در مسابقات جهانی با پیروزی‌های قابل توجهی مقابل اسلام بازرگانوف از آذربایجان، گئورگی ونگلف از بلغارستان و نارانخو نارمانداخ از مغولستان مدال نقره کسب کرد. وی تنها در فینال مغلوب ری هیگوچی از ژاپن شد.

اطری علاوه بر عملکرد سال گذشته خود در مسابقات جهانی، مدال طلای آسیا را هم دارد. وی در المپیک توکیو پنجم شد. اطری در فوریه گذشته در مسابقات رنکینگ زاگرب قهرمان شد. او با سبک کلاسیک ایرانی کشتی می‌گیرد و هر کسی در این وزن است مسابقه‌ای چالش برانگیز خواهد داشت.

پیش‌بینی مدال:

طلا: عباسگاجی ماگومدوف

نقره: تایری‌بک ژاماشبک

برنز: رضا اطری و ویتا آروجوآ

پایان پیام/