اطمینان خاطر رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکس از حضور این رشته در المپیک

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمد موستاهسان رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکس (AIBA) بعد از جلسه‌ای که با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در لوزان داشت، اطمینان داد بوکس در المپیک باقی خواهد ماند. این نشست دو روز پیش از نشست هیات اجرایی IOC در خصوص تصمیم‌گیری درباره حضور بوکس در المپیک برگزار شد.

کمیته بررسی IOC به ریاست نناد لالوویچ در نوامبر برگزار شد که نگرانی‌هایی در خصوص مسائل مالی، داوری و بدنه اتحادیه جهانی مطرح شده بود. لالوویچ در نشست هیات اجرایی که روز چهارشنبه 22 می برگزار خواهد شد هم برای گزارش نهایی حضور خواهد داشت.

AIBA می گوید که تعدادی از حوزه‌ها از جمله پیشرفت قابل توجه در زمینه امور مالی، اداره فدراسیون، داوری و قضاوت در این جلسه مورد بحث قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، گفته شده است که تیم AIBA بیشتر به آخرین نکات برجسته کمیته بررسی پاسخ داده است.

موستاهسان گفت: ما با کمیته تحقیق IOC دیدار بسیار مثبتی داشتیم و مطمئنم که آقای لالوویچ و تیم او قادر خواهند بود تا چند روز آینده به کمیته اجرایی IOC گزارش مثبتی ارائه دهند.

وی افزود: ما هرچه را که در توان‌مان برای کار با IOC و تمام شرکای المپیک‌مان بود، انجام داده‌ایم. ما در مورد آینده بوکس المپیک و توانایی AIBA در حفظ این ورزش عالی خوشبین هستیم.

منبع: فارس