اظهارات پر امتیاز ترین سوار کار پرش ایران در مورد بی توجهی مسئولان ورزش

مجید شریفی که رکورد و پر امتیازترین پرش کار ایرانی است گفت:رشته سوارکاری در کل دنیا به عنوان یک ورزش و هم به عنوان یک صنعت محسوب می‌شود اما متأسفانه در کشور ما از لحاظ صنعت توجه زیادی به آن نشده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شریفی افزود: اسب‌هایی که اکنون در ایران وجود دارند ترکمن و دوخون هستند که در رشته‌های خودشان کارایی دارند و استفاده می‌شوند؛ اما در مسابقاتی که در سطح بالا برگزار می‌شود اینگونه اسب‌ها برای ما کارایی ندارند. ما با وجود حامیان مالی می‌توانیم بهترین اسب‌ها را در ایران داشته باشیم داریم و از مسئولان درخواست دارم نگاه دیگری به این رشته داشته باشند. به یاد دارم که حدود ۴ سال پیش رشته پولساز در کشور فرانسه، اسب سواری بوده است.

شریفی ادامه داد: اسب سواری رشته‌ای است که پیامبر اسلام (ص) آن را سفارش کرده است و به همین خاطر ما باید بیشتر به آن اهمیت بدهیم. اسب حیوانی است که آرامش زیادی به انسان می‌دهد. من اگر چند روز سوارکاری نکنم روحیه‌ای بسیار بدی خواهم داشت. روانشناسان به خیلی از افرادی که از لحاظ روحی با مشکلاتی مواجه هستند پیشنهاد اسب سواری می‌دهند. چون شما در اسب سواری به تنهایی تصمیم نمی‌گیرید؛ شما ۲ قلب دارید و این یک حس خوبی به آدم می‌دهد.

مجیدحس خود را نسبت به اسب اینطور تشریح کرد: نمی توانید روی اسب و سوارکاری من قیمت بگذارید زیرا به قدری به این رشته علاقه مندم که نمی توان ان را وصف کرد. من با این رشته زندگی می کنم. به جرات می‌توانم بگویم اگه از نظر شغلی وارد شغل دیگری غیر از سواری می‌شدم از نظر وضعیت مالی در موقعیت بهتری بودم اما هیچ زمینه ای را نیافتم که اینگونه دوستش داشته باشم و از فعالیت در آن به خود ببالم چرا که من رکورد ایران را در دیوار (پرش) عوض کردم.

بیشتر بخوانید:
برترین‌های هفته هفتم مسابقات سوارکاری کشور
سوارکاری از المپیک حذف میشود
مسابقات سوارکاری در استان فارس بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می گردد

انتهای پیام/