اعتراض شدید یک فوتبالیست زن به اختلاف دستمزد با مردها

آلیشا لمان، ستاره تیم فوتبال زنان یوونتوس، از اختلاف چشمگیر دستمزد میان خود و نامزدش داگلاس لوئیس، بازیکن تیم مردان این باشگاه، ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ آلیشا لمان و داگلاس لوئیس هر دو در تابستان امسال به تیم یوونتوس پیوستند. با این حال، با وجود اینکه هر دو در یک باشگاه مشغول به فعالیت هستند، دستمزد لوئیس به‌مراتب بیشتر از لمان است. لمان که هافبک سوئیسی است، اخیراً در مصاحبه‌ای از این نابرابری میان فوتبال مردان و زنان گلایه کرد و اشاره کرده که لوئیس ۱۰۰,۰۰۰ برابر بیشتر از او درآمد دارد.

در مصاحبه‌ای با روزنامه لارپوبلیکا، لمان ۲۵ ساله گفت: «من یک ستاره نیستم، یک فرد عادی هستم. به خانه می‌روم، آشپزی می‌کنم و کارهایی که همه انجام می‌دهند را انجام می‌دهم. بعد از تمرینات، اغلب به داگلاس می‌گویم که این عادلانه نیست. ما یک کار انجام می‌دهیم، اما او صد هزار برابر بیشتر از من درآمد دارد.»

در حالی که رقم دقیق دستمزد این بازیکنان مشخص نیست، یوونتوس برای جذب لوئیس برزیلی ۵۰ میلیون یورو (۴۲ میلیون پوند/۵۴ میلیون دلار) هزینه کرده، در حالی که لمان با مبلغی حدود ۵۰,۰۰۰ یورو به این تیم پیوسته است.

لمان اخیراً در پیروزی ۶-۳ تیم یوونتوس مقابل ساسولو موفق شد اولین گل خود در سری آ را به ثمر برساند و قرار است در مسابقه بعدی این تیم در لیگ قهرمانان زنان اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن بازی کند.