اعتراف بی فایده یوفا به سوختن پنالتی آلمان برابر اسپانیا

اتحادیه فوتبال اروپا در بیانیه‌ای اعتراف کرد در جریان دیدار آلمان و اسپانیا در دور یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ باید یک ضربه پنالتی برای میزبان رقابت‌ها گرفته می‌شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ یورو ۲۰۲۴ برای آلمان با شکست مقابل اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید. صحنه جنجالی این دیدار برخورد توپ به دستان مارک کوکوریا در داخل جریمه بود که آلمانی‌ها اعتقاد داشتند باید پنالتی اعلام می‌شد.

آنتونی تیلور، داور مسابقه، برخورد توپ به دست مدافع ماتادورها را پنالتی تشخیص نداد و اسپانیا در ادامه به لطف ضربه سر میکل مرینو در وقت اضافه پیروز و راهی دور نیمه‌نهایی شد. کمیته داوران یوفا اکنون با گذشت بیش از دو ماه پس از آن بازی پذیرفته است که برخورد توپ به دست کوکوریا باید پنالتی اعلام می‌شد.

در بیانیه اتحادیه فوتبال اروپا آمده است: طبق آخرین دستورالعمل‌های یوفا، تماس دست به توپ که جلوی شوت به سمت دروازه را می‌گیرد باید با قاطعیت مجازات شود و در بیشتر موارد باید ضربه پنالتی اعلام شود؛ مگر اینکه بازوی مدافع بسته یا بسیار نزدیک به بدن باشد. در این صحنه بازوی کوکوریا خیلی به بدن نزدیک نیست و  ضربه به سمت دروازه را متوقف می‌کند. بنابراین باید یک ضربه پنالتی اعلام می‌شد.

انتهای پیام