اعلام رنکینگ جهانی بسکتبال/ ایران در رده ۲۷ جهان و ۴ آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال، آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ فدراسیون جهانی بسکتبال بعد از برگزاری پنجره نخست انتخابی‌های مسابقات قاره‌ای در مناطق مختلف جهان، آخرین رنکینگ تیم‌های ملی بزرگسالان در بخش مردان را اعلام کرد که رتبه ایران در این رده‌بندی، تغییر جایگاهی در پی نداشت.

در این رده‌بندی تیم ملی ایالات متحده با ۷۸۴.۸ امتیاز در رتبه نخست جهان قرار دارد، اسپانیا با ۷۷۳.۹ امتیاز دوم است و تیم ملی آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳) نیز با ۷۵۹ امتیاز در جایگاه سوم این رده‌بندی قرار گرفته است.

صربستان با ۷۵۷.۹، استرالیا با ۷۵۶.۳، لتونی با ۷۵۰.۶، کانادا با ۷۴۶.۲، آرژانتین با ۷۴۳.۲، فرانسه با ۷۳۷.۱ و لیتوانی با ۷۱۳.۱ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم این رده‌بندی حضور دارند.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی (FIBA)، تیم ملی ایران بدون تغییر نسبت به آخرین رنکینگ اعلام شده، با ۴۲۶.۹ امتیاز در رتبه ۲۷ جهان قرار دارد. تیم‌هایی مثل استرالیا، نیوزیلند و ژاپن که جزو تیم‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه هستند، به ترتیب بالاتر از ایران و در رده‌های ۵، ۲۱ و ۲۶ جهان قرار دارند.

طبق آخرین رده‌بندی، تیم ملی بسکتبال جمهوری آذربایجان با ۱۳ پله صعود، بیشترین صعود را در میان کشورهای جهان داشته و اکنون در رتبه ۱۰۵ قرار گرفته است. تیم ملی امارات نیز با ۱۰ پله سقوط، بیشترین نزول را در رده‌بندی تیم‌های جهان داشته و اکنون در رتبه ۱۱۳ قرار گرفته است.

در رده‌بندی قاره آسیا – اقیانوسیه نیز تیم ملی استرالیا با ۷۵۶.۳ امتیاز صدرنشین رنکینگ است، نیوزیلند با ۵۰۵.۹ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، تیم ملی ژاپن با ۴۳۵.۷ امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد و ایران هم با ۴۲۶.۹ امتیاز در جایگاه چهارم قاره کهن ایستاده است.

انتهای پیام/