افاضلی: استراتژی دربی جام حذفی متفاوت است

کارشناس فوتبال ایران گفت: باید به بیانیه‌ها عادت کنیم و از آن بگذریم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هومن افاضلی، کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت: شرایط این بازی با همه دیدارهای فوتبال کشورمان متفاوت است اما موضوع مهم‌تر این است که شکل و استراتژی مسابقات جام حذفی با لیگ برتر تفاوت زیادی دارد و مدل بازی‌ تیم ها در این دو مسابقات با هم فرق می‌کند.

وی ادامه داد: تک بازی جام حذفی تمهیدات و ایده‌های متفاوتی نسبت به دیدارهای لیگ برتر می‌طلبد زیرا در لیگ برتر امکان دارد یک تیم با تساوی هم شرایط خوبی به دست آورد اما در جام حذفی تنها برد می‌تواند تیم را در مسابقات حفظ کند. هرچند پرسپولیس اعتماد به نفش بیشتری دارد اما استقلال هم می‌داند با حذف حریفش می تواند ناکامی در کسب قهرمانی لیگ برتر و موفق نبودن در فصل را جبران کند.

افاضلی درباره بیانیه‌های اخیر دو تیم علیه یکدیگر در آستانه دربی گفت: این موضوع در تمام دنیا هست. هربار استقلال و پرسپولیس با هم بازی می‌کنند، چنین مسائلی را می‌بینیم. خیلی مواقع این صحبت‌ها از چارچوب ادب هم خارج می‌شود اما باید به شکلی رفتار کنیم که به اصل داستان نچربد و مردم بدانند زیبایی کار آن چیزی است که در زمین رقم می‌خورد و سبب لذت طرفداران دو تیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:
واکنش سازمان لیگ به حضور تماشاگران سفارشی در دربی
عیسی آل کثیر دربی را از دست داد؟
نیک سیرت: مگر در همین دربی گذشته پنالتی روی قایدی سوخت نشد؟
پرداختی پرسپولیس در آستانه دربی برای آرامش

انتهای پیام/