افشاریان: اگر AFC کمک کند وVAR بیشتری بیاوریم اتفاقات خوبی می‌افتد!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: 2دستگاه VAR داریم، اگر این‌ها را نگه داریم و AFC کمک کند تا یکی دو دستگاه دیگر بیاوریم ان‌شاالله اتفاقات خوبی می‌افتد!

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  خداداد افشاریان در خصوص حمایت فدراسیون از تیم ملی بانوان برای مسابقات انتخابی المپیک، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امروز به اتفاق مجموعه هیات رئیسه در کنار دختران ایران بودیم. ان‌شالله بتوانند با دست پر، رفتار حرفه‌ای و خیلی شیک به این مسابقات بروند و آنچه شایسته است برای فوتبال ایران رقم بخورد. هیات رئیسه و مهدی تاج خیلی وسواس داشتند تا به دختران ایرانی عزت و احترام دختران ایرانی، ان‌شاالله این اتفاق سرمشق همه رفتارهایمان در بخش بانوان باشد. امیدوارم با افتخار مسابقات را تمام کنند و با هر نتیجه‌ای آنچه که شایسته دختران کشورمان است رقم بخورد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه آیا در این مسابقات از سیستم VAR استفاده می‌شود، عنوان کرد: گفتیم امروز در مراسم بانوان مصاحبه چالشی نیست اما ظاهرا اینطور نیست! بله، همه مسابقات با VAR انجام می‌شود. جزئیاتش را نمی‌دانم ولی آنچه اتفاق می‌افتد؛ مسابقات رسمی در این سطح با VAR انجام می‌شود.

وی در خصوص اینکه برخی داوران فوتبال کشور اعلام کرده‌اند خودشان سیستم رادیویی را خریداری کرده‌اند، گفت: بله، البته در مصوبه قبلی هیات رئیسه قرار شد سازمان لیگ نزدیک به 18 سیستم برای داوران خریداری کند و در بحث خریدش هستند ولی بعضی از دوستان برای اینکه مسابقات خارج از کشور دارند یا در مسابقات داخلی راحت تر باشند، خودشان خریداری کردند. این مشکلی هم ندارد. ناگفته نماند وظیفه ما است که این اتفاق بیفتد ولی تا در برزخ VAR هستیم و این رفتارهاست شادی اتفاقاتی بیفتد ولی آنچه که الان روی میز است؛ این اتفاق توسط سازمان لیگ حتما می‌افتد!

افشاریان در مورد اعزام داوران به دمام، اظهار داشت: ویزا و بلیت‌های آن‌ها آماده شده بود، طبق برنامه سفرشان انجام می‌شود.

رئیس کمیته داوران در خصوص روند داوری‌های لیگ برتر فوتبال و حواشی آن، گفت: داوران ما هم مثل تیم‌ها تمرین می‌کنند. وقتی بازی‌ها تعطیل شود بدون شک تمریناتشان فرسایشی می‌شود و سخت است. اگر لیگ پویا باشد داوران هم فعال هستند ولی می‌دانم واقعا خوب جلو می‌رویم. در این هفته‌ها مشکلات بسیار کم بود. یک دو بازی خیلی بد بود ولی نسبت به سال گذشته خیلی امیدوارترم که اتفاقات خوبی بیفتد.

وی درمورد اینکه اشتباهات داوران مانند بازی پرسپولیس و گل گهر، چه جریمه‌ای را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: فوتبال خیلی شفاف و اشتباهات داور خیلی معلوم است. طبق نمراتی که ناظران داوری می‌دهند برخورد یا توشیق می‌کنیم. به هر داوری به هرنحوی بازی را جا به جا کند یا در نتیجه تاثیرگذار باشد، طبق استانداردی که وجود دارد استراحت می‌دهیم. سعی می‌کنیم حق تیم‌ها ضایع نشود و داوری هم که اشتباه می‌کند تلنگری بخورد و با تمرکز بالاتر به مسابقات برگردد.

افشاریان درخصوص اینکه چه زمانی لیگ برتر فوتبال کشورمان از سیستم VAR استفاده خواهد کرد، گفت: الان 2 دستگاه VAR در کشور وجود دارد. در آزادی و نقش جهان هست اما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این به مسائل اداری و حقوقی بر می‌گردد، وگرنه از نظر فیزیکی وجود دارد و ما آماده این کار هستیم. با توجه به رایزنی‌هایی که تاج کرده، اگر AFC کمک کند، بتوانیم این سیستم‌ها را نگه داریم و یکی دو دستگاه دیگر هم بیاوریم، ان‌شاالله اتفاقات خوبی بیفتد!

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه آیا کلاس عربستان، آموزش نهایی است، اظهار داشت: بچه‌ها رفته‌اند آنجا آموزش ببیند و مقدمه‌ای برای اتفاقات نهایی VAR است.

پایان پیام/