المپیک 2020 توکیو | نماینده جودو ایران وارد میدان می شود !

سعید ملایی جودوکا سابق تیم ملی ایران از امروز سه شنبه کارش را در بازی‌های المپیک توکیو شروع می‌کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  در شرایطی که فعالیت جودو ایران از سوی فدراسیون جهانی جودو به مدت ۴ سال به حالت تعلیق درآمده و جودوکا‌های ایرانی شانسی برای مبارزه در رقابت‌های بین المللی ندارند، سعید ملایی از امروز سه شنبه کارش را در بازی‌های المپیک توکیو شروع می‌کند.

سعید ملایی که تا همین دو، سه سال قبل در عضویت تیم ملی ایران بود به دلیل اعتراض نسبت به سیاست‌های ایران در قبال مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیلی به آلمان مهاجرت کرد و سپس پناهنده کشور مغولستان شد. او به واسطه امتیازات خوبی که در دسته ۸۱ کیلوگرم مردان به دست آورده بود از مدت‌ها قبل سهمیه حضورش در المپیک را نهایی کرده بود.

با این حال و برخلاف کیمیا علیزاده که کار‌های شهروندی اش در آلمان سرموعد مقرر نهایی نشد و مجبور به حضور در تیم پناهندگان شد، سعید ملایی به طور رسمی شهروند مغولستان شده و الان چندوقتی می‌شود زیر پرچم این کشور در رقابت‌های مختلف مسابقه می‌دهد.

ملایی در شرایطی از امروز کارش را در المپیک شروع می‌کند که به واسطه شهادت او و چند نفر دیگر از ورزشکارانی که از ایران مهاجرت کرده اند، دادگاه عالی ورزش، رای به محکومیت فدراسیون جودو ایران داد. سعید و سه نفر دیگر در دادگاه شهادت دادند که با اجبار و توصیه مسئولان رده بالای ورزش، از مبارزه کردن با ورزشکاران اسرائیلی سرباز زده اند. همان اظهارات نهایتا منجر به محرومیت ۴ ساله فدراسیون جودو ایران شد.

ملایی حالا با پرچم مغولستان در تلاش است تا به مدال المپیک برسد. او پیش‌تر عنوان کرده بود با توجه به حضور ساگی موکی، جودوکا اسرائیلی در این وزن، هرگز نمی‌تواند با پرچم ایران صاحب مدال المپیک شود. حالا او پرچم مغولستان را انتخاب کرده تا این بار اگر به ساگی موکی اسرائیلی برخورد کرد مشکلی برای مبارزه دادن نداشته باشد. آیا سعید ملایی به مدال المپیک می‌رسد؟ برای گرفتن پاسخ این سوال، نیاز به زمان زیادی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :
المپیک 2020 توکیو|در حسرت تکرار عملکرد رستمیان در انفرادی
المپیک 2020 توکیو |مدال آور ایرانی سوژه روز عکاسان خارجی !
المپیک 2020 توکیو |رستمیان دچار مشکل روحی شد

انتهای پیام/