ال کلاسیکوهای به یاد ماندنی لیونل مسی

لیونل مسی علاقه خاصی به الکلاسیکو دارد و رکورد بیشترین گل زده در دیدار بین بارسلونا و رئال مادرید را نیز به نام خود ثبت کرده است. 

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه ، اولین حضور برنده 6 توپ طلا به سال 2005 برمیگردد و او از آن زمان بارها و بارها چه در نیوکمپ و چه در سانتیاگو برنابئو به میدان رفته و درخشش خاصی نیز در این بازی ها از خود به نمایش گذاشته است. انتخاب از بین بهترین الکلاسیکوهایی که او در آنها حضور داشته کار دشواری به نظر می رسد اما سایت گل 10 بازی برتر لیونل مسی در این رقابت هیجان انگیز را انتخاب کرده است. 

10 – رئال مادرید 0 – 3 بارسلونا / دسامبر 2017

بارسلونا که دیدار سوپرکاپ سال 2017 اسپانیا را به رئال مادرید واگذار کرده بود، در اولین دیدار فصل 18 – 2017 تصمیم گرفت که انتقام آن شکست را از رقیب سنتی خود بگیرد. مسی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده و بارسلونا را با دو گل پیش انداخت و الکس ویدال نیز گل سوم را وارد دروازه تیم حریف کرد. این بهترین عملکرد مسی نبود اما باز هم در دو گل تاثیرگذار بود. 

9 – رئال مادرید 2 – 1 بارسلونا / آگوست 2012

علیرغم شکست در دیدار سوپرکاپ 13 – 2012 برابر رئال مادرید، مسی خیلی روی فرم نیز نبود اما در هر دو گلی که در این بازی ها به ثمر رساند تاثیرگذار بود. بارسلونا بازی رفت را 2 – 3 با پیروزی پشت سر گذاشت و مسی از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد اما در دیدار برگشت در سانتیاگو برنابئو شرایط تغییر کرد. با این حال مسی در دیدار برگشت موفق شد روی یک ضربه شروع مجدد زیبا تک گل تیمش را به ثمر برساند اما رئالی ها به لطف گل زده در خانه حریف قهرمان شدند. 

8 – بارسلونا 2 – 2 رئال مادرید / اکتبر 2012

تساوی 2 – 2 بین این دو تیم در فصل 13 – 2012 در نیوکمپ یک نبرد به یاد ماندنی بود. مسی در این دیدار موفق شد یک ضربه آزاد از فاصله دور را وارد دروازه حریف کند. او هر دو گل بارسلونا را در این دیدار به ثمر رساند و ایکر کاسیاس هم نتوانست برابر او ایستادگی کند. این بازی به نوعی رقابتی سمبلیک بین مسی و رونالدو بود که هر دو گل رئال را به ثمر رساند. 

7 – رئال مادرید 3 – 4 بارسلونا / مارس 2014

فصل 14 – 2013 چندان برای بارسلونا خاص نبود با این حال دیدار برگشت در سانتیاگو برنابئو بار دیگر درخشش لیونل مسی را به دنبال داشت که در فاصله 5 دقیقه تا پایان بازی موفق شد از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند. بارسلونا در آن فصل پس از اتلتیکو مادرید دوم شد و با تفاضل یک گل بهتر بالاتر از رئال مادرید ایستاد. 

درخشش لیونل مسی در دیدار برگشت فصل 2014

6 – رئال مادرید 2 – 6 بارسلونا / می 2009

بارسلونای پپ گواردیولا در فصل 09 – 2008 به عنوان یکی از بهترین تیم های تاریخ شناخته می شود که موفق شد شش جام قهرمانی از جمله لالیگا و لیگ قهرمانان را نیز به دست بیاورد. پیروزی آنها برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو در آن فصل یکی از به یاد ماندنی ترین رقابت ها بود. مسی پاس گل اول را به تیری آنری داد، پس از آن گل های سوم و پنجم را نیز به ثمر رساند تا نقش موثری در یکی از بهترین پیروزی های تیمش در پایتخت اسپانیا داشته باشد. 

5 – بارسلونا 3 – 2 رئال مادرید / آگوست 2011

مسی فصل 12 – 2011 را به بهترین با درخشش در دو دیدار سوپرکاپ اسپانیا آغاز کرد و در هر 5 گل بارسلونا در دو دیدار رفت و برگشت این تیم برابر رئال مادرید نقش داشت. او در دیدار رفت در برنابئو یک پاس گل و یک گل به نام خود ثبت کرد و پس از آن در دیدار برگشت در نیوکمپ نیز گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا بار دیگر در الکلاسیکو درخشیده باشد. 

لیونل مسی در کنار بزرگانی چون رونالدینیو در الکلاسیکو به میدان رفت

4 – رئال مادرید 0 – 3 بارسلونا / نوامبر 2005

سال 2005 اولین حضور لیونل مسی در الکلاسیکوها بود و حریفان قدری چون روبرتو کارلوس، زین الدین زیدان و سرجیو راموس برابر او حضور داشتند. او بدشانس بود که نتوانست از شانس های خود در سانتیاگو برنابئو استفاده کرده و گلزنی کند اما موفق شد پاس گلی به ساموئل اتوئو بدهد. 

3 – رئال مادرید 0 – 2 بارسلونا / آوریل 2011

دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان چندان رایج نیست اما مسی در جریان این بازی نیز تاثیر خود را گذاشت. بازی رفت در برنابئو برگزار شده و مسی دو گل تیمش در این بازی را وارد دروازه حریف کرد تا مانند همیشه در زمین رئال مادرید درخشیده باشد. 

2 – بارسلونا 3 – 3 رئال مادرید / مارس 2007

مسی در زمانی که اولین گل خود برابر رئال مادرید در فصل 07 – 2006 را به ثمر رساند هنوز نوجوان به حساب می آمد. او در کنار بازیکنانی چون رونالدینیو، ساموئل اتوئو و دکو به میدان رفت و موفق به هت تریک شد. رئال مادرید دو بار با گل های فن نیستلروی و راموس پیش افتاد اما بازی هر بار از سوی مسی به تساوی کشیده شد. 

خوشحالی معروف پس از گل لیونل مسی

1 – رئال مادرید 2 – 3 بارسلونا / آوریل 2017

فوق ستاره آرژانتینی در این بازی دو گل از سه گل تیمش را وارد دروازه رئال مادرید کرد. گل سوم او در زمان های تلف شده و روی پاس جوردی آلبا روی یک هت تریک وارد دروازه کیلور ناواس شد. این پانصدمین گل او برای بارسلونا بود. مسی پس از این اتفاق پیراهنش را در آورده و برابر هواداران رئال مادرید گرفت که به یکی از ماندگارترین صحنه ها تبدیل شد.