سرمربی تیم ملی: انتقاد‌ها به عملکرد تنیسور‌ها را قبول ندارم

سعید احمدوند در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص نتایج کسب شده توسط تنیسور‌های ایران در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: من حدود ۷ سال است که سرمربی تیم ملی هستم و در تورنمت‌های زیادی شرکت کردم و هیچ کدام به اندازه بازی‌های آسیایی جاکارتا برای تنیس ایران پربار نبوده است.

وی افزود: من تیم‌هایی همچون هند، چین، ژاپن و تایلند را دیدم و متوجه سطح بالای بازی‌های آسیایی شدم. ورزشکاران من به خوبی با سطح مسابقات آشنا شدند و مقابل حریفان قدر آسیا و جهان خوب ظاهر شدند و این دوره از بازی‌ها تجربه بی نظیری برای تنیسورهای ما بود.

سرمربی تیم ملی تنیس در ادامه گفت: از نظر فنی از عملکرد تنیسور‌های تیم ملی بسیار راضی هستم و انتقاد‌های وارده بر تنیس را قبول ندارم. نزدیک انتخابات تنیس است و افرادی می‌خواهند از عدم نتیجه‌گیری تنیس در بازی‌های آسیایی بهره برداری کنند.

وی ادامه داد: چرا کسی از وزنه‌برداری حرف نمی‌زند، وزنه برداران عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی نداشتند و حتی کیانوش رستمی که قهرمان المپیک است نتوانست وزنه‌ای بزند. چرا از وزنه‌برداری انتقاد نمی‌شود و فقط تنیس کوبیده می‌شود.

احمدوند در ادامه تصریح کرد: ما مقابل حریفان بسیار قوی و سطح بالا باختیم و نتیجه بار فنی این تورنمنت بازگشت به سید B آسیا در چند ماه آینده است.

سرمربی تیم ملی تنیس در ادامه اظهار داشت: تجربه شرکت در بازی‌های آسیایی با هیچ تورنمنتی قابل قیاس نیست چرا که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و برای ورزشکاران و مربیان انگیزه ایجاد می‌کند. درست است که فاصله تنیس ایران با بقیه کشور‌ها تا حدودی زیاد است، اما به دلیل این نکته بوده که در گذشته نگاه مثبت و درستی به تنیس نمی‌شده است.

وی افزود: تنیس ورزش اول دنیا است و ما نگاه درستی به آن نداشتیم. انتقاد‌ها به تنیس برای بازی‌های آسیایی بسیار زیاد بوده که آن هم به دلیل نزدیکی انتخابات تنیس است.

احمدوند در پایان خاطر نشان کرد: مگر کسانی که در گذشته در تنیس بودند برای این ورزش چه کار کردند. به غیر از شایسته و محمود گلشن که روسای مقتدری بودند چیز خاصی از بقیه ندیدم. بقیه دوستان دنبال ضربه زدن به تنیس هستند و کاری برای این ورزش انجام ندادند.