انتقاد ستارگان فرانسه از پلیس برای کشتن نوجوان ۱۷ ساله در پاریس

بازیکنان تیم ملی فرانسه از پلیس فرانسه بابت کشتن یک نوجوان ۱۷ ساله در حومه پاریس انتقاد کردند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ «کیلیان امباپه» و دیگر ستارگان فوتبال فرانسه به کشته‌‌شدن «نائل. ام» یک نوجوان ۱۷ ساله در حومه پاریس به ضرب گلوله پلیس واکنش نشان دادند و این اقدام پلیس را محکوم کردند.

این اقدام پلیس باعث بروز آشوب‌های گسترده در فرانسه شده تا جایی که برخی مناطق و شهرها از جمله پاریس صحنه درگیری معترضان و پلیس است.

خودرو نائل سه‌شنبه به دلیل نقض قوانین رانندگی در منطقه «نانتیر» در حومه پاریس توسط پلیس متوقف شد. پلیس ابتدا گزارش داد شلیک نیروی پلیس به این دلیل بود که نائل قصد زیر گرفتن او را داشت اما این روایت با ویدئو منتشر شده از این ماجرا نقض شد.

در این فیلم ۲ مامور پلیس در کنار خودرو دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها اسلحه را به سمت راننده نشانه رفته و صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید «به سرت شلیک خواهد شد».

به نظر می‌رسد در حالی که خودرو ناگهان شروع به حرکت می‌کند، مامور از فاصله نزدیک به راننده شلیک می‌کند. خودرو چند متر حرکت و بعد به دلیل تصادف متوقف می‌شود. راننده کمی بعد بر اثر شدت جراحات ناشی از گلوله جان خود را از دست می‌دهد.

کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که خود بزرگ‌شده منطقه «بوندی» در حومه پاریس است، در واکنش به این خشونت پلیس، در توئیتر نوشت: «برای فرانسه ام، احساس بدی دارم. وضعیت، غیرقابل قبول است. تمام فکرم با خانواده و عزیزان نائل، این فرشته کوچک است که خیلی زود از دنیا رفت».

«ژول کنده» مدافع فرانسوی تیم بارسلونا و «مایک مانیان» دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فرانسه و باشگاه میلان هم از «بی‌عدالتی و نحوه روایت رسانه‌ها» از مرگ نائل انتقاد کردند.

در طول چند سال گذشته شماری از افراد توسط پلیس فرانسه کشته و یا زخمی شده‌اند و درخواست‌ها برای مسئول‌دانستن این نیروها در حال افزایش است.

انتهای پیام/