انتقاد قهرمان وزنه برداری جهان از دولت برای کمک به استقلال

رسول معتمدی قهرمان ایرانی وزنه برداری جهان  با انتقاد از طرح بحث ملی بودن پرداخت بدهی استراماچونی به آنا گفت: دغدغه همیشگی ورزشکاران این است که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و این موضوع شامل همه ورزشکاران می‌شود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ وی ادامه داد: متاسفانه آن طور که انتظار داریم ورزشکاران غیرفوتبالی دیده نمی‌شوند. من چند روز پیش مصاحبه‌ای از یکی از بازیکنان استقلال دیدم که گفته بود پرداخت پول استراماچونی بحث ملی است اما من که چندین مدال آسیایی و جهانی در کارنامه خود دارم باید بگویم پرداخت پول استراماچونی بحث ملی نیست. ورزشکارانی که قهرمان جهان و المپیک می‌شوند بحث ملی هستند، نه پول سرمربی خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران آمده است!

قهرمان وزنه‌برداری جهان در خصوص چراغ سبز دولت برای کمک به حل این مشکل تصریح کرد: واقعا نمی‌دانم چه بگویم. اما من از شخص آقای مخبر (معاون اول رییس جمهور) و مسئولان وزارت ورزش سوال می‌پرسم اگر پول آقای استراماچونی را پرداخت می‌کنند و یک بحث ملی است، چرا پاداش قهرمانان سال ۱۴۰۰ پرداخت نمی‌شود؟ یک سال و خرده‌ای از وعده پاداشی که قرار بود به ما بدهند گذشته اما هنوز خبری نیست. در حالی که اکثر ورزشکاران منهای فوتبال نه شغل و نه خانه و ماشین دارند.

معتمدی با اشاره به اینکه هنوز پاداش مسابقات آسیایی را دریافت نکرده، گفت: اگر بحث استراماچونی تا به این اندازه برای مسئولان کشور مهم است؛ به این معنی است که قهرمانی ورزشکاران اصلا در اولویت مسئولان نیست. ما پرچم ایران را در میادین بین‌المللی بالا بردیم اما هیچ پاداشی دریافت نکردیم. در حالی که پاداش ما یک دهم قرارداد استراماچونی هم نمی‌شود اما متاسفانه در اولویت نیستیم. استراماچونی سرمربی تیم استقلال بود که در نهایت اگر با این تیم می‌ماند قهرمانی لیگ برتر را به دست می‌آورد اما بحث ملی زمانی مطرح می‌شود که پای منافع کشورمان در میان باشد. یک ورزشکار وقتی پرچم ایران را به اهتزاز درمی‌آورد در واقع منافع ایران را بالا می‌برد.

انتهای پیام/