انصاری: تربیت داوران جوان یکی از محاسن برگزاری لیگ برتر ساحلی است

ناظر داوری مرحله نهایی لیگ برتر ساحلی، گفت: یکی از نقاط قوت نخستین دوره لیگ برتر ساحلی تربیت و معرفی داوران جوان است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نادر انصاری در حاشیه مرحله نهایی لیگ برتر ساحلی در شهر بندرعباس گفت: در سال های دور، لیگ ساحلی دو دوره به صورت نصفه و نیمه برگزار شد اما مسابقات امسال، نخستین دوره لیگ ساحلی به سبک و سیاق حرفه‌ای است که خیلی خوب برگزار شد.

وی افزود: برگزاری لیگ به بالا بردن سطح ساحلی بازان خیلی کمک کرد و با توجه به حضور ملی پوشان، بازیکنان جوان با جضور در کنار آنها، تجربه خیلی خوبی کسب کردند، به طوری که الان در مرحله نهایی می بینیم که ساحلی بازان جوان توانسته اند حتی کیفیتی بالاتر از ملی پوشان با تجربه نشان دهند و حتی بر آنها در رقابت‌ها غلبه کنند.

داور بین‌المللی والیبال ساحلی ایران خاطر نشان کرد: علاوه براین، برگزاری لیگ سبب شد عوامل اجرایی جوانی برای برگزاری مسابقات آموزش ببینند و در لیگ‌ها از آنها استفاده شود و این ظرفیت خوبی بود که لیگ برتر ساحلی به وجود آورد.

وی افزود: ضمن اینکه داوران جوانی تربیت شدند و داوران نیز در لیگ ساحلی پرکار بودند و رقابت‌های زیادی را قضاوت کردند. طبیعی است که هر چه یک داور مسابقات بیشتری را سوت بزند، کار قضاوتش بهتر می‌شود و عیب‌ها و ضعف‌هایی که در کار دارد را می‌بیند و برطرف می‌کند. همچنین این مسئله به ما هم امکان می‌دهد که بهتر عملکرد داوران را ارزیابی کنیم وهمه این محاسن به دلیل برگزاری لیگ است.

ناظر داوری مرحله نهایی لیگ برتر ساحلی با اشار به سطح داوری‌ها، گفت: سطح داوری‌ها با توجه به کلینیک‌ها و دوره‌هایی که در جریان لیگ برای آنها برگزار شد و اطلاعات‌شان به روزرسانی شد، از هفته اول لیگ تا الان خیلی تفاوت کرده است.

انصاری تاکید کرد: همچنین بازیکنان ما به قوانین روز داوری دنیا آشنا شده‌اند و با توجه به جلساتی که قبل از بازی‌ها برگزار می‌شود و همچنین حضور در بازی‌های بین‌المللی به آنها کمک می‌کند که نسبت به گذشته از مقرارت شناخت بیشتری داشته ‌باشند و درک کنند.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی بازیکنان با مقررات به داوران هم کمک می‌کند و در مرحله نهایی لیگ ساحلی می‌بینیم که با توجه به درک بازیکنان از قوانین و قضاوت‌های بی‌نقص، لیگ بدون مشکل در زمینه قضاوت‌ها برگزارمی‌شود.

انصاری البته وجود ضعف را در مسابقاتی که برای اولین بار برگزار می شود، طبیعی دانست و افزود: به هر حال اولین دوره ضعف هایی در اجرا و آئین‌نامه داشته که با توجه به تجربه اول، طبیعی است و این ضعف‌ها با انجام بازی‌ها دیده شده و برای دومین دوره برطرف خواهد شد.

ناظر داوری مرحله نهایی لیگ ساحلی در پایان با اشاره به راهکاری تقویت این رقابت‌ها، گفت: پخش تلویزیونی بازی‌ها و حضور رسانه‌ها باعث می شود تا اسپانسرهای قوی‌تری جذب شوند. البته فعالیت‌های حرفه‌ای که فدراسیون در عرصه تبلبغاتی و رسانه‌ای مانند ساخت کلیپ و … در لیگ ساحلی انجام داده به نظر من از صداوسیما هم قوی‌تر بوده و سبب شده تا والیبال ساحلی در ذهن مردم جا بگیرد و بیشتر دیده شود. امیدوارم در ادامه این چنین فعالیت‌هایی که به والیبال ساحلی کمک می‌کند، بیشتر شود تا ساحلی هم مانند سالنی المپیکی شود.

نخستین دوره لیگ برتر ساحلی ایران امشب (جمعه شب) با قهرمانی تیم موج سواران ساحل نوشهر به پایان رسید. تیم‌های ساوانا بهشهر، هورسان رامسر و شهداب یزد نیز به مقام‌های دوم تا چهارم دست یافتند.

بیشتر بخوانید:
برنامه روز دوم مرحله گروهی والیبال/ سایپا به مصاف آلتای می رود
شهنازی : والیبال نباید به دوران قبل از ولاسکو برگردد
برنامه دیدارهای دومین روز مرحله دوم والیبال قهرمانی جهان

انتهای پیام /