انگلستان 2 – کرواسی 1: کین مرد برتر و بی چون و چرای مسابقه

به گزارش شبکه لحظه:

در ادامه رقابت های لیگ ملت های اروپا دو تیم انگلستان و کرواسی از گروه 4 لیگ دسته اول در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر رفتند.

در نیمه اول بازی، تیم انگلستان تیم مسلط بر توپ و میدان بود و چندین فرصت گلزنی نیز داشتند اما نتوانستند علیرغم فرصت های به دست آمده در 12 دقیقه اول به گلی دست یابند . آنها آمده بودند تا به دلشکستگی های خود که به دنبال واگذاری بازی به کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی پدید آمده بود پایان دهند اما با گلی که آندری کراماریچ در دقیقه 54 وارد دروازه انگلستان کرد امیدهای میزبان کم سو شد. آنها اکنون به دو گل نیاز داشتند تا بتوانند صعود خود را به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا قطعی کنند و این کار آسانی نبود.

تنها 12 دقیقه به پایان بازی مانده بود که جسی لینگارد بازیکن تعویضی تیم با پاس بلند جو گومز، در دقیقه 78، بازی را به تساوی کشاند و امیدهارا برای سه شیرها بازگرداند. به دنبال این گل دقایقی بعد کاپیتان کین در دقیقه 85 در پی ضربه آزادی که چیلول به دست آورد گل دوم را به ثمر رساند تا او و تیمش ورزشگاه ومبلی را شادمانه ترک کنند.

کامبک دیرهنگام انگلستان که هری کین نقشی کلیدی در آن داشت  به صعود این تیم در لیگ ملت های اروپا و حضورشان در نیمه نهایی قطعیت بخشید و در پایان گری کین مرد برتر این مسابقه شناخته شد.

گرت ساوتگیت پس از پیروزی 2-1 تیمش بر کرواسی گفت: “از آنچه که بازیکنانم در زمین انجام دادند احساس غرور می کنم، نه فقط امروز بلکه در تمام سال. مردم روحیه تیم ما را دیدند و من مدتها بود ورزشگاه ومبلی را اینگونه ندیده بودم. ما بر بازی حاکم بودیم و فرصت های خوبی هم به دست آوردیم و گل کرواسی ما را در امتحان استقامت و شکیبایی قرار داد.”

زلاتکو دالیچ نیز در اظهاراتی گفت: “ما بعد از بازی با اسپانیا برای تجدید قوا کار سختی داشتیم. در 15 دقیقه اول تیم ما تمرکزش را از دست داد که به وضعیت فیزیکی تیم مربوط می شد. انگلیس تیم سرعتی و جوانی دارد.”

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: سایت اسکای اسپورت