اوجاقی: کار سختی در پیش داریم، چون چینی‌ها زخم خورده‌اند/ تکلیف هیچ ووشوکاری مشخص نیست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حسین اوجاقی در پاسخ به این سؤال که شرایط اردوهای تیم ملی بوکس در چه وضعیتی به سر می‌برد، گفت: ما برای حضور در مسابقات جهانی چین شش مرحله اردو طراحی کرده‌ایم، در حال حاضر دومین مرحله اردوی تیم ملی پیگیری می‌شود، قرار است مرحله سوم اردوها در سمنان و مرحله چهارم اردوها در خراسان رضوی برگزار شود. ما در این دو مرحله اردو تمرینات خوبی را پیگیری کردیم، نفرات در اوزان اصلی خود طی انتخابی‌هایی که داشتیم فیکس‌ شده‌اند. کسانی که به اردوی تیم ملی ورود پیدا کرده‌اند، در مسابقات قهرمانی کشور مقام‌آور بوده‌اند، در بازی‌های آسیایی اندونزی و مسابقات جام جهانی 2018 مدال‌آور بودند. البته ووشکارانی که در مسابقات جهانی جوانان در برزیل مدال طلا کسب کرده‌اند و به رده سنی بزرگسالان آمده‌اند، نیز حضور داشتند.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:

وقتی انتخابی روز اول برگزار شد، میانگین در هر وزن هفت نفر حضور داشتند، درنهایت دو نفر در روز اول انتخابی‌ها در اردو باقی ماندند، این دو نفر سه مرحله باید انتخابی برگزار می‌کردند، هر کسی دو بازی برنده می‌شد، فیکس وزن خود می‌شد. این اتفاق در دو مرحله اردو رخ داد و نفرات فیکس وزن خود شدند. در وزن 52 کیلوگرم محسن ریاحی، وزن 56 کیلوگرم محمد جعفری، وزن 60 کیلوگرم محمد فرهادی، وزن 65 کیلوگرم عرفان آهنگریان، وزن 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی، وزن 75 کیلوگرم یوسف صبری، وزن 80 کیلوگرم علی خورشیدی، وزن 85 کیلوگرم مرتضی نوروزی، وزن 90 کیلوگرم میلاد عارفی‌مقام، مثبت 90 کیلوگرم یزدان میرزایی، این ووشکاران در هر وزن فیکس شدند. 

اوجاقی در پاسخ به این سؤآل که گویا شما قرار است در دو وزن دیگر به دو ووشکار شانس مجدد بدهید، گفت:

یک اتفاقی افتاده، ما در وزن 70 و 75 کیلوگرم به نفرات دوم یک فرصت مجدد داده‌ایم تا در یک وزن بالاتر شانس خود را مجدداً امتحان کنند. حمیدرضا سهندی وزن 70 کیلوگرم باید در وزنه 75 کیلوگرم با یوسف صبری مبارزه کند. در وزن 75 کیلوگرم گرشاسبی نفر دوم است که باید با علی خورشیدی در وزن 80 کیلوگرم مبارزه کند. 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که با چه معیاری قرار است از بین نفراتی که اسامی آنها اعلام شده پنج ووشکار انتخاب و به مسابقات جهانی چین اعزام شود، گفت:

همیشه در مسابقات جهانی پنج ووشوکار حضور پیدا می‌کنند، ووشوکارانی که وضعیت بدنی و تکنیکی خوبی داشته باشند، پس از بررسی شرایط آنها توسط اعضای کادرفنی و مسئولان فدراسیون، بهترین نفرات انتخاب می‌شوند؛ یعنی در جلسه‌ای که برگزار می‌شود، شرایط فنی ووشوکاران کشورمان و حریفان آنها بررسی می‌شود که ما در چه وزنی شانس کسب مدال داریم و آن وزن را به مسابقات جهانی اعزام می‌کنیم، تا به این لحظه تکلیف اعزام هیچ ووشکاری به مسابقات جهانی مشخص نیست و تا زمانی که اسامی نهایی را به فدراسیون جهانی اعلام نکنیم، هیچ چیزی مشخص نیست. 

اوجاقی در پاسخ به این سؤال که تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی دوره قبل عنوان قهرمانی را کسب کرد و حالا قرار است این دوره در مسابقات جهانی چین برای تکرار عنوان قهرمانی تلاش کند، چه برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف خود دارید، گفت:

در این دوره از مسابقات چند اتفاق مهم وجود دارد، چینی‌ها زخم‌خورده هستند و تلاش می‌کنند قهرمانی را دوباره کسب کنند، آنها میزبان مسابقات جهانی هستند و ما می‌رویم در کشور میزبان از عنوان قهرمانی دفاع کنیم که قطعا این کار بسیار سختی است. موضوع دوم اینکه ما قهرمانانی داشتیم که همیشه به ما کمک می‌کردند مثل حمیدرضا قلی‌پور که حالا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و معین تقوی که به دلیل مصدومیت، او را دراختیار نداریم و حالا ورزشکارانی در تیم ملی فیکس شده‌اند که در دوره‌های گذشته در رده‌های جوانان حضور داشته‌اند، میانگین سنین تیم ملی 23 سال است، محسن سیفی را داریم که باتجربه است و بقیه ووشکاران جوان هستند.

وی با اشاره به قانون جدید این دوره از مسابقات، گفت:‌

در دوره‌های قبلی یک بار وزن‌کشی انجام می‌شد و طی روزهای بعدی مسابقات برگزار می‌شد، اما این دوره هم هر روز وزن‌کشی انجام می‌شود، یعنی هر ورزشکاری بعد از بازی که انجام داد، برای بازی بعد باید مجدداً در مراسم وزن‌کشی شرکت کند، این تفاوت‌هایی است که این دوره از مسابقات با دوره‌های قبلی دارد. 

سرمربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی مسابقات کار دشواری است، اما با شناختی که شما از ووشکاران دارید آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید که با توجه به جایگاه ووشوی ایران در دنیا، تیم ملی ووشو چه نتیجه‌ای را می‌تواند در این دوره از مسابقات کسب کند، گفت:‌

واقعیت این است که اردوهای ما هنوز به نصف هم نرسیده است، فکر می‌کنم چند مرحله دیگر اردو اگر پیش برود و با شناخت از ملی‌پوشان، می‌توانیم راحت‌تر پیش‌بینی کنیم، چیزی که مشخص است اینکه ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از عنوان قهرمانی دوره قبل دفاع کنیم.

منبع: فارس