اوضاع آشفته مونیخ؛ از طعنه توخل به ناگلزمن تا اشک‌های کاپیتان بایرن

پس از شکست بایرن مقابل لایپزیش و از دست رفتن قریب‌الوقوع قهرمانی بوندس‌لیگا، اوضاع در باشگاه مونیخی بیش از پیش آشفته به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ بایرن مونیخ تنها چند هفته پیش در جستجوی کسب سه‌گانه بود اما اوضاع به یک‌باره تغییر کرد و حالا پس از شکست سه بر یک روز شنبه مقابل لایپزیش در ورزشگاه خانگی خود، به نظر می‌رسد مونیخی‌ها فصل را بدون جام به پایان خواهند برد.

شاگردان «توماس توخل» پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا با شکست مقابل منچسترسیتی، کنار رفتن از جام حذفی فوتبال آلمان پس از شکست مقابل فرایبورگ و اکنون با نتایج ضعیف در بوندس‌لیگا، در آستانه تقدیم جام به دورتموند هستند.

بایرنی‌ها تنها بازی با کلن را تا پایان فصل در پیش‌رو دارند و یک امتیاز هم از دورتموند جلوتر هستند، با این تفاوت که دورتموند ۲ بازی دست‌نخورده دارد و امروز (یکشنبه) میهمان آگزبورگ است و هفته آینده هم به مصاف ماینتس در خانه می‌رود.

توخل که به شیوه عجیبی و پس از اخراج ناگهانی «یولیان ناگلزمن»، هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت، پس از بازی با لایپزیش برای اولین با به سرمربی جوان پیشین باواریایی‌ها طعنه زد و گفت: اگر همه‌چیز خوب بود، شما مجبور به تغییر سرمربی نمی‌شدید.

سران بایرن در ماه مارس به صورت ناگهانی ناگلزمن را پس از شکست بایرن مقابل بایر لورکوزن در بوندس‌لیگا برکنار کردند. «اولی هوینس» رئیس سابق بایرن گفته دلیل این تصمیم «رفتن به تعطیلات و اسکی‌سواری» پس از شکست بوده است.

«کریستین فالک» تحلیلگر نشریه آلمانی «بیلد» درباره این موضع‌گیری توخل علیه نالگزمن گفته است: او همیشه می‌گفت مسئولیت تیم با او است اما به نظر می‌رسد توخل حالا نظرش تغییر کرده چراکه او تنها چند هفته است که سرمربی بایرن شده است.

«حسن صالح حمیدزیچ» مدیر ورزشی بایرن اما پس از شکست مقابل لایپزیش، از تصمیم برای برکناری ناگلزمن دفاع و آن را «تصمیم درست در زمان مناسب» توصیف کرد.

با این حال، پس از اخراج ناگلزمن بود که اوضاع در قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان اروپا به هم ریخت. آن‌ها پس از پشت‌‌سر گذاشتن پاری‌سن‌ژرمن با تمام ستارگان این تیم در اروپا، مقابل منچسترسیتی زانو زدند و حواشی درون تیم هم از رختکن ورزشگاه اتحاد آغاز شد.

درگیری لفظی «سادیو مانه» و «لیروی سانه» در زمین مسابقه، به رختکن بایرن در ورزشگاه اتحاد کشیده شد و ستاره سنگالی با مشت به صورت هم‌تیمی آلمانی خود مشت زد. این درگیری در نهایت به کنار گذاشتن مانه از ترکیب تیم در یک بازی و جریمه نقدی او منجر شد.

البته گفته می‌شود ترکش‌های این درگیری همچنان گریبان‌گیر مانه خواهد شد و او که در تابستان از لیورپول راهی بایرن شده است، خیلی زود و در پایان فصل مونیخ را ترک خواهد کرد.

«اولیور کان» رئیس باشگاه بایرن اما به «از هم پاشیده‌شدن همه‌چیز» پس از باخت در بازی روز شنبه مقابل لایپزیش اعتراف کرده و گفته است: این اتفاق در این فصل بسیار زیاد اتفاق افتاده است. گویی همه چیز از هم پاشیده شده است. دیگر سرنوشت قهرمانی در دست ما نیست و این بسیار تلخ است.

تلخ‌کامی بایرنی‌ها زمانی کامل شد که نشریه «کیکر» تصاویری از «یاشوا کیمیش» کاپیتان بایرن را پس از بازی روز شنبه منتشر کرد که اشک حسرت از چشمان او سرازیر شده است.

بایرنی‌ها در حالی پای به بازی هفته پایانی خود در بوندس‌لیگا می‌گذارند که احتمالاً پس از ۱۰ سال دیگر نام آن‌ها روی جام قهرمانی حک نخواهد شد.

انتهای پیام/