اولیایی: سهام استقلال را گروگان گرفته‌اند!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: سهام استقلال را گروگان گرفته‌اند!

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اضهار داشت: به هر حال سهامدار عمده تشخیص داد که این نفرات را به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب بکند. آنها انتخاب شده‌اند و در مورد عملکرد کار انشاالله پاسخگو هستند اما نکته مهم، برطرف نشدن برخی ابهامات پیرامون شکل واگذاری و سهام استقلال است. کمتر از سه سال قبل بیش از ۱۱ درصد از سهام استقلال به فروش رفت و گروهی که حالا بر اساس قانون “سهامداران خرد” محسوب می‌شوند، سهم خریده اند و سهامدار هستند ولی نکته اینجاست که چرا این افراد در هیئت مدیره نماینده ندارند؟ طبق قانون آنها هم باید نماینده داشته باشند به همین خاطر معتقدم با توجه به میزان سهمی که در اختیار دارند، یکی از ۵ صندلی اعضای هیئت مدیره متعلق به بقیه سهامداران است و مشخص نیست که چرا این سهامداران در هیئت مدیره فردی را به عنوان نماینده خود ندارند؟

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد سازمان خصوصی‌سازی دو سبد ۵ درصدی از سهام باشگاه استقلال را به نوعی گروگان گرفته و سازمان بورس باید در این رابطه به مردم توضیح بدهد چون طبق قانون، هنگام واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها ۵ درصد از سهام آن تحت عنوان سهم ترجیحی برای کارگران و کارکنان شرکت یا کارخانه مورد نظر اختصاص داده می‌شود (به وجود آورندگان برند) که در مورد استقلال این ۵ درصد طبق نظر مالک که وزارت ورزش است، سهم پیشکسوتان شد. از سوی دیگر، دوباره بر اساس قانون ۵ درصد هم باید به مدیران کارآمد و تاثیرگذار که اینهم نص صریح در قانون واگذاری است، واگذار می‌شد ولی ما این را هم نمی‌بینیم. این موارد، نکات بسیار مهمی تلقی می‌شوند که باید در مورد آن به مردم توضیح ارائه شده و ابهامات را مرتفع کرد.

اخلاق انسانی همیشه در اولویت قرار دارد و همین نکته بسیار مهم حکم می‌کند ما کوین یامگا که در استقلال مصدوم شد را زیر پوشش باشگاه در آکادمی یا کادر فنی به کار بگیریم.

انتهای پیام/